העדות הדרמטית

עו"ד מקורבת לרב פינטו עברה פוליגרף ונמצאה דוברת אמת

מספר ימים לפני שתנ"צ אפרים ברכה ז"ל שם קץ לחייו הגיעה למח"ש עדות של עו"ד מיכל כהן לפיה היא שמעה את ברכה מעביר מידע חסוי על מעצרים צפויים. כהן עברה פוליגרף ונמצאה דוברת אמת (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
הרב יאשיהו פינטו, ותנ"צ אפרים ברכה ז"ל (צילום: הדס פרוש ומגד גוזני - פלאש90)

ימים ספורים לפני היום בו תת-ניצב אפרים ברכה ז"ל שם קץ לחייו בתחילת השבוע, הגיעה למח"ש עדות דרמטית של עו"ד מיכל כהן, המקורבת למשפחתו של הרב יאשיהו פינטו, לפיה, היא שמעה במו אוזניה את תנ"צ אפרים ברכה מעביר מידע משטרתי חסוי לרב פינטו לפני מעצר בכירים בעיריית אשדוד בחשד לשוחד לפני מספר שנים. כהן עברה בדיקת פוליגרף ונמצאה דוברת אמת, כך מדווח הבוקר (שישי) העיתונאי גידי וייץ בעיתון הארץ.

במחלקה לחקירות שוטרים התקבלו בשנים האחרונות טענות רבות כנגד תנ"צ ברכה, אך בכולם לא הצליחו למצוא בסיס ראיתי המעיד על מעשים לא ראויים.

אולם מספר שבועות לפני התאבדותו התקבלה במח"ש עדות, אותה הם בדקו ברצינות. על פי העדות, ברכה העביר מידע סודי לנחקרים. הפרשה עליה דובר בעיקר היא פרשת השוחד בעיריית אשדוד, שם על פי החשד קיבלו בכירים בעירייה שוחד מקבלנים.

אלא שבמשטרה הופתעו לגלות כי ביום המעצרים הצליחו שני אנשי עסקים להימלט מהארץ ולחוקרים היה ברור שמישהו מבפנים הדליף את דבר המעצרים. על פי עדותו של ברכה, הרב פינטו סיפר לו לאחר המעצרים כי חוקר מסוים הדליף את המידע לחשודים. על פי גרסת ברכה, הרב פינטו נקב בשמו של חוקר מסוים ובמח"ש פתחו בחקירה, אך התיק נגד החוקר נגנז.

העדות שהגיעה לידי מח"ש היא של עו"ד מיכל כהן, המקורבת למשפחת פינטו, שאמרה כי שמעה במו אוזניה את ברכה מעדכן את הרב פינטו במעצרים הצפויים. גרסה בדיוק הפוכה מזו שסיפר ברכה.

במח"ש החליטו לבדוק את העדות ועורכת הדין עברה שתי בדיקות פוליגרף, בהן נמצאה דוברת אמת. אלא שהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין טען כי השאלות שנוסחו בבדיקה היו מעורפלות וכלליות מדי. מנגד, חוקרי מח"ש טענו בתוקף כי הבדיקות אמינות וכי השאלות היו מפורטות.

ב"הארץ" ציטטו היום הכתבים גידי וייץ ורויטל חובל "מקור בצמרת משרד המשפטים" שאמר כי "גם אחרי הפוליגרף היה ליועץ ברור שהבדיקה תסתיים בסבירות גבוהה תוך ימים ספורים, ללא צורך לנהל חקירה נגד ברכה. הוא ופרקליט המדינה רצו להוריד את זה מהשולחן".

עוד דווח כי שבועות ספורים לפני ששם קץ לחייו, פנה ברכה לפרקליט המדינה שי ניצן בבקשה שהמדינה תגיש קובלנה פלילית או תביעה אזרחית בגין לשון הרע נגד העיתונאי יואב יצחק מאתר "ניוז 1", שפרסם שורה של ידיעות נגד ברכה. אלא שניצן דחה את הבקשה בטענה כי מדובר בהליך נדיר שכמעט לא הופעל מעולם ובטענה ש"מי בכלל קורא את האתר הזה?", כך על פי "הארץ".

כזכור, לאחר התאבדותו של ברכה הוציא משרד המשפטים הודעה לפיה, גם בפרשה זו לא נמצא יסוד לטענות שעלו נגד ברכה.

מאז מותו של ברכה קיימים שני "נרטיבים" הפוכים לסיבת ההתאבדות: הנרטיב של משפחת ברכה וצמרת המשטרה והפרקליטות הוא שברכה התאבד בעקבות הכתבות שפורסמו נגדו והחשדות שהועלו כנגדו. מנגד, אנשי הרב פינטו טוענים כי העובדה ששם קץ לחייו מלמדת על כך שברכה חשש מהאמת שעמדה לצאת לאור וכי הגיע לידו מידע על הבדיקה המתנהלת נגדו במחלקה לחקירות שוטרים.

כזכור, אמש פרסמנו את דבריהם של מקורבי הרב פינטו, שהתייחסו להתאבדות ברכה, וגם להתאבדות איש העסקים החרדי שלמה אובסטפלד ואמרו כי "מסוכן להתעסק עם הרב". לדבריהם: "הרב מגיע משושלת של משפחות פינטו ואבוחצירה שחוללו ניסים ופלאות ומתברר כנראה שמי שמנסה להציק להם או לריב עימם משלם את המחיר".

"איננו יודעים חשבונות שמיים אבל ב-2 האירועים הללו מצאו אותם בכירים שהסתכסכו עם כבוד הרב את מותם בדרך משונה ומסתורית", אמר חסיד מוכר של הרב פינטו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר