מכתב ניחומים

ריבלין על האדמו"ר מסערט ויז'ניץ: "מסר נפשו להגנת יהודים"

בסערט ויז'ניץ נערכים לשבת ראשונה בצל האבל הכבד, האדמו"ר שליט"א יצא לתפילות אך לא יערוך טישים. הנשיא ריבלין שיגר מכתב תנחומים בו כתב כי "האדמו"ר הקים עולה של תורה" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישראל ברדוגו)

בחסידות סערט ויז'ניץ נערכים לקראת השבת הראשונה, בצילו של האבל הכבד על הסתלקותו של מנהיג העדה כ"ק האדמו"ר מסערט ויז'ניץ זצ"ל.

היום (שישי), התקיים בבית כ"ק האדמו"ר מסערט ויזניץ, מעמד "כוללות קוויטל" לתלמידי הישיבה גדולה, שזכו להתברך מהרבי שציין כי הוא חש שרוחו של אביו האדמו"ר זצ"ל חופפת מעל המעמד וכי הוא מאציל משמי רום את ברכתו לעדת החסידים.

בשבת צפוי האדמו"ר שליט"א לצאת לתפילות בהיכל בית המדרש, אולם הוא לא יערוך טישים בשל האבל.

בבית המדרש של החסידות, הוצב כיסא מיוחד לאדמו"ר שליט"א, לצד הכסא של מרן בעל המקור ברוך מסערט ויז'ניץ, (שמוגן במחיצת זכוכית) ושל האדמו"ר זצ"ל.

משמאל: הכסא של המקור ברוך, הכסא של האדמו"ר זצ"ל והכסא החדש של האדמו"ר שליט"א (צילום: באדיבות המצלם)

מוקדם יותר הגיע הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו, לנחם את האדמו"ר, במהלך ניחום האבלים, העלה הרב הראשי זכרונות מהימים בהם הגיע כנער צעיר, יחד עם דודו יהושע הגר ז״ל, שהיה בן דודו של האדמו"ר לשהות במחיצת כ"ק האדמו"ר זצוק"ל בתפילות יום הכיפורים.

הגר"ד לאו בניחום אבלים (צילום: באדיבות המצלם)

במהלך ביקור הניחומים, הזכיר הרב הראשי את האחווה הגדולה ששרה בין האדמו"ר לאחיו זצ״ל ועניין זה צריך להוות דוגמא ומופת לכלל הציבור באשר הוא.

בתוך כך, שיגר נשיא המדינה ראובן ריבלין, לאדמו"ר שליט"א, מכתב תנחומים מיוחד מלא רגש, כבוד והערכה לדמותו של הרבי זצ״ל.

"מכובדי, שמעתי בצער רב על הסתלקות אביו האדמו״ר זצ״ל, אוהב ישראל בקדושה, שליבו ורוחו היו קודש, למען צאן מרעייתו,חסידיו וכל ההולכים בדרכו.

"האדמו"ר זצ"ל היה ממקימי עולה של תורה וחסידות לאחר חורבן עמנו בימי השואה ואובדן מרכזי החסידות באירופה. זכותו וזכות אבותיו עמדו לו בהרמת קרן ישראל לדורי דורות ודאגתו לחינוך ילדי ישראל לאהבת התורה תיזכר לו לעד.

מכתב הנשיא (צילום: כיכר השבת)

הנשיא ממשיך וכותב: "ידועה מסירות נפשו של האדמו"ר זצ"ל, בהגנה על יהודי ארץ ישראל, וידוע אף סיפור גבורתו ופציעתו בקרב רמת יוחנן".

"בצניעותו, קנה את שבתו לא רחוק משם, בחיפה, וממנה הפיץ את דבר ה'. בתוך עמו ישב ובקרבם הנחיל את התורה. בנחמת ציון וירושלים תנוחמו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר