גיבוי אשכנזי לשר מש"ס

'יתד נאמן' מגבה את השר אזולאי: "אין יהדות רפורמית"

לאחר הסערה שעורר שר הדתות דוד אזולאי בהתבטאותו נגד הרפורמים, הבוקר הוא זוכה לגיבוי מפתיע בביטאון 'דגל התורה' שמבהיר במאמר: "יש יהודים רפורמים. אין יהדות רפורמית" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השר דוד אזולאי (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

שר הדתות והרפורמים: סערת התבטאותו של שר הדתות דוד אזולאי על הרפורמים שאינם יהודים נמשכת. אמנם חלק מנציגי הציבור החרדי בחרו לעדן את הדברים החריפים והעדיפו להתנסח בלשון זהירה יותר אבל העיתון הליטאי "יתד נאמן" בטאונה של תנועת "דגל התורה" בוחר להעניק הבוקר (ראשון) גיבוי חד משמעי לשר הדתות הנמנה דווקא על שורות תנועת ש"ס כשהוא קובע כי אמנם יש יהודים רפורמים אך אין יהדות רפורמית.

במאמר שמפרסם עורך העיתון ישראל פרידמן נכתב: "שר הדתות הרב דוד אזולאי הצליח לחולל סערה עולמית. בראיון לתקשורת הטיל פצצה כשצדק ואמר 'הרפורמים הם אסון לעם ישראל', וההדף הגיע לכל רחבי ארה"ב. ההתבטאות החדשה של השר, הציתה את האש מחדש".

"מי שמנסה לזייף ולא לקיים את התורה כהלכתה ונותן פרשנויות אחרות... יהודי רפורמי, אני לא יכול להגיד עליו שהוא יהודי. זה יהודי שטעה. הרפורמים בארה"ב הם יהודים שטעו בדרך, ואנחנו צריכים לדאוג שכל יהודי יחזור לחיק היהדות", מצטט פרידמן את אזולאי וכותב כי בכך הוא "הגביה מחדש את גובה הלהבות".

פרידמן מתאר את הסערה בתקשורת האמריקאית והזעם של ראשי הקהילות הרפורמיות ומצטה את הגינוי שמיהר ראש הממשלה בנימין נתניהו להוציא כשהוא מציין כי "הרפורמים מונים 35% מיהדות ארה"ב, ומהוים את חוט השדרה של רוב הארגונים היהודים. הם תומכי ישראל, תופשים עמדות מפתח והשפעה ומזרימים לכאן סכומי עתק. נתניהו החסיר פעימה מהתגובה שהגיעה ממעבר לים. הצורך לרצות אותם ולהרגיע את הרוחות, הכתיב את מילותיו. בתוך תוכו גם נתניהו יודע שאין שני צדדים למטבע. אבל הבעיה של מדינת ישראל עם המטבע הרפורמי, הכריעה כנראה את הכף".

"אין ספק שבקרב התנועה הרפורמית יש יהודים רבים על פי ההלכה. יש גם כאלה שאינם יהודים הלכתיים והם חברים בתנועה", מסביר פרידמן את הבעיתיות, "השאלה אינה האם הרפורמים הם יהודים, כי תלוי מי – אלא השאלה היא האם רפורמה זו יהדות! אמנם גם הרפורמה היא, אולי, דת. אבל דת זרה, כמו הנצרות והאיסלם. לו היו הרפורמים באים ותובעים תביעות בשם דתם הזרה, יתכן שהיו להם, מבחינת החוק, זכויות. מה, המדינה לא דואגת לנוצרים, לצורכי פולחנם? האם המוסלמים בישראל אינם זוכים לאוזן קשבת, בדרישותיהם הדתיות? משרד הדתות אכן מטפל בכל ה"דתות". אבל הרפורמה מתעקשת לדבר בשם היהדות כדוברת לגיטימית. וזה היא לא".


פרידמן ממשיך וכותב כי "שיטות הפעולה של התנועה החוץ-יהודית הזו, עוררו תמיד דחייה בעם ישראל והסעירו את בני המעיים. הנזקים שהם זרעו לאורך הדורות, בלתי הפיכים. גם ראש חילוני הבין שהפעילות שלהם היא לא-גטימית. גם כאלה שאינם שומרי תורה ומצוות, ראו בכך נזק וליצנות מעוררת גיחוך".

"אבל לא בגלל זה, אין לנו שיג ושיח עם הרפורמה. אפילו אם הם היו עושים דברים "טובים" כדת משה וישראל, הם לא היו הופכים לפחות דחויים ולמסוכנים לנו פחות. גם אם הם היו מגיירים על פי ההלכה או עורכים חופה וקידושין על פי ההלכה, הם היו נותרים דת זרה – שאימצה כמה סממני יהדות", כותב פרידמן, "העובדה היא שבישראל זה לא הצליח להאחז. המון העם, גם החילוני, רואה ברפורמים בדיחה טורדנית ומציקה. אי אפשר לקחת כלב ולהדביק לו שפם, ולהגיד שזה חתול, גם אם הוא מילל".

"יהדות זו הגדרה הלכתית. מי שרוצה לבעוט בה, אינו יכול לשנותה ולהגיד שההלכה היא משהו אחר. גם מי שפוקר ומסרב לשמור מצוות ר"ל, אינו מעוניין להיות רפורמי. השבת שהוא מחלל ר"ל, זו שבת אורטודוקסית. בית הכנסת שהוא מסרב לבקר בו הוא בית כנסת אורטודוקסי. כשהוא רוצה לאמץ כמה מנהגים יהודיים, הכוונה ליהדות של ממש, לא ל"פייק", חיקוי זול. לכן בתודעת הקהל הישראלית, הרפורמה נשארה מחוץ לקונצנזוס", נכתב במאמר ב'יתד נאמן'.

פרידמן מוסיף ומדגיש כי "כל ישראלי הבין שיהודי הוא יהודי גם אם לדאבון לב איננו נוהג לפי כל כללי ההלכה היהודית - כי גם את זה קובעת ההלכה היהודית! יהודי הוא מי שנולד לאם יהודייה או נתגייר כהלכה המבוארת בשו"ע ועל פי מסורת הדורות. גם יהודי חילוני הבין שיהדותו אינה מוטלת בספק אף אם איננו יכול להגדיר במה הוא יהודי, כי היהדות וההלכה קובעים שהוא יהודי! אף אחד לא מתווכח על זה ולא יכול לערער – כי כך קובעת ההלכה 'האורטודוקסית'".

פרידמן מצטט במאמר את ח"כ משה גפני שאמר כי "הרפורמים הם יהודים אבל הם תוקעים סכין בגבה של התורה הקדושה – מבחינתי הם קורעים את התורה לגזרים" ומוסיף כי "המושג יהודי הוא מושג הלכתי צרוף. אף אחד לא חושב שאפשר להיות יהודי על פי קריטוריון לא יהודי. איש אינו חושב שאפשר להצטרף לעם היהודי בדרך שאינה יהודית-הלכתית, אלא אם כן עצם את עיניו משקולי אנוכיות ונוחיות, או משיקולי זדון".

"לעם ישראל, זו שאלה קיומית. מדובר בקו אדום. זהו איבר שנשמת העם תלויה בו. לירדן, יש שתי גדות. יהדות יש רק אחת. זו שקבל משה מסיני, מסרה ליהושע... זה עובר מגדולי הדורות שהיו, לגדולי הדור שליט"א, שיעבירו לגדולי הדורות הבאים - ללא פניות, ללא שינויים, ללא סטיות. אין פשרות, אין ויתורים, אפילו לא על קוצו של גינוי", מדגיש פרידמן, "יש יהודים רפורמים. אין יהדות רפורמית. יהדות היא יהדות. שר הדתות רמז על כך בעדינות, ברמז דק כקורת בית הבד. אסור שהגיבוי המדיני והדולר הרפורמי, יכופפו את ראשם של ראשי המדינה שיפתחו להם פתח כפתחו של מחט ובאמצעותו הם יפרצו את החומות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר