"רגע של החלטות אמיתיות"

לקראת הסכם גרעיני היסטורי; רוחאני: "מימשתי ההבטחה"

על פי הדיווחים מווינה, השיחות בין מעצמות המערב לאיראן עומדות לקראת חתימה, ככל הנראה מחר. באיראן צוהלים. חמינאי לתומכיו: "מימשתי את הבטחת הבחירות שלי" (חדשות, מדיני)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: مرتضی انصاری)

הסכם גרעיני היסטורי בפתח: כיממה לפני סיום מועד השיחות בין איראן למעצמות בווינה, מדווחים הלילה (ראשון) כלי התקשורת בעולם כי איראן והמעצמות נמצאות על סף חתימה על הסכם בנוגע לתכנית הגרעין האיראנית. על פי הדיווחים, ההסכם ייחתם ככל הנראה מחר.

בארוחת ערב לסיום צום הרמדאן אמר נשיא איראן חסן רוחאני: "תודה לאל, מימשתי את הבטחת הבחירות שלי לנסות ולפתור את משבר הגרעין. אנחנו נמצאים במרחק של כמה צעדים מהפסגה, גם אם התהליך ייעצר עכשיו, עשינו את חובתנו".

מזכיר המדינה האמריקאני ג'ון קרי אמר מוקדם יותר לכתבים: "אנו מתקרבים לרגע של החלטות אמיתיות. יש לפנינו עוד כמה סוגיות קשות אבל אני מלא תקווה‎". שר החוץ של צרפת, לורן פאביוס, אמר: "אני מקווה שאנחנו מגיעים סוף סוף לשלב האחרון בשיחות. אני מאמין בכך".

בתוך כך, באיראן צוהלים לקראת חתימת ההסכם. סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" ציטטה מקור במשלחת האיראנית לשיחות שאמר כי "כל הסנקציות יוסרו מעל איראן אך יישארו עליה מגבלות זמניות שיוסרו אחרי פרק זמן מוגבל". לדבריו, כל הסנקציות הכלכליות שהוטלו על איראן יוסרו מיד עם אימוץ ההסכם. בנוסף, אמברגו הנשק יוסר וייקבעו הגבלות זמניות על סחר בנשק עם איראן למשך פרק זמן מוגבל בלבד.

מוקדם יותר היום תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו בחריפות את ההסכם המתגבש. "שליטה של איראן, ח'מינאי, מצוטט אומר שצריך להתכונן להילחם בארה"ב, בלי קשר לשאלה אם יהיה הסכם. נשיאה של איראן, רוחאני, עומד בראש מצעד שנאה ברחובות טהרן, מצעד שבו שורפים דגלים של ארה"ב וישראל ורבבות קוראים "מוות לאמריקה", "מוות לישראל"" אמר נתניהו.

"כל זה מתרחש כשבווינה נמשך מצעד הוויתורים לאיראן, ויתורים אפילו בנושאים שסומנו כקווים אדומים בעסקת לוזאן, שהיא עסקה רעה בפני עצמה. היא סוללת את דרכה של איראן להרבה פצצות גרעין והיא נותנת לה מאות מיליארדי דולרים למכונת הטרור והכיבוש שלה, ובכך העסקה הזאת מסכנת את שלום העולם כולו".

לסיום אמר נתניהו: "איראן אינה מסתירה את כוונתה להמשיך בתוקפנותה הרצחנית, גם נגד מי שנושא ונותן איתה. אולי יש מישהו במעצמות שמוכן להיכנע למציאות הזאת שאיראן מכתיבה, שכוללת את קריאותיה הבלתי פוסקות להשמדתה של ישראל - אנחנו לא נשלים עם זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר