שלוש שנים אחרי התקרית: סא"ל שלום אייזנר פורש מצה"ל

שלוש שנים אחרי שתועד מכה מפגין פרו פלסטיני מדנמרק באמצעות קת הרובה, סא"ל שלום אייזנר פורש מצה"ל. אחרי התקירת, הוא נשפט והועבר לשמש בתפקיד מטה במרכז לאימוני יבשה בבסיס צאלים (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אייזנר, אחרי התקרית (צילום: אורי לנץ - פלאש90)

שלוש שנים אחרי שפורסם תיעוד ובו נראה הכה מפגין מדנמרק עם רובה M-16 וגרם לסערה בעולם, סגן-אלוף שלום אייזנר פורש מצה"ל.

האירוע התרחש כאשר הקצין שימש כסגן מפקד חטיבת הבקעה ובמהלך הפגנה שהתרחשה באפריל 2012 תועד מכה מפגין. האירוע תועד ועורר סערה ארץ ובעולם ואייזנר הובא בפני בית דין צבאי לתת דין על מעשיו.

במסגרת הסדר טיעון הוחלט להדיחו מתפקידו, אך לא לפגוע בעתידו הכלכלי כמו תנאי הפרישה שלו. לאור זאת הוא מונה לתפקיד מטה במרכז לאימוני יבשה בבסיס צאלים, עד שיגיע לגיל הפרישה.

גיל הפרישה יגיע בשבוע הבא, אז כאמור אייזנר יפרוש מצה"ל כשהוא משאיר מאחוריו שורת תפקידים קרביים אותם מילא. על שירותו ניתן ללמוד מעדותו של אלוף פיקוד דרום, סמי תורג'מן שהעיד בשבחו במהלך הדיונים בבית הדין הצבאי.

"כמפקד זרוע היבשה הייתי צריך לשבץ קצינים לתפקידים שאין בהם נוחות - תפקידים שקצינים לא אוהבים. אייזנר דחף את עצמו לתפקידים הללו. כך היה כסגן מפקד חטיבת שגיא וכסגן חטיבת הבקעה. מקומות שאין בהם נוחות לא אישית ולא למשפחה. אין לי ספק שמדובר בקצין חדור מוטיבציה ושליחות", סיפר האלוף.

אייזנר עצמו אמר "היו לי שגיאות ותקלות שביצעתי בהכנות ובטיפול באירוע. לא פעלתי מתוך פעולת נקם. אין בי כעס או שנאה כלפי המעורבים. כל הפעולות והטעויות באירוע היו בתום לב, ואני מודע לאחריות שלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר