הסנקציות יוסרו

מכה לישראל: איראן והמעצמות הגיעו להסכם גרעין היסטורי

דיפלומט איראני מסר, כי הושג הסכם בין איראן והמעצמות בנוגע לתכנית הגרעין, לפיו הסנקציות יוסרו בתחילת השנה הבאה בתמורה לפיקוח בינלאומי על אתרי הגרעין. בהמשך: הצהרה משותפת (עולם)

ישי כהן | כיכר השבת |
השיחות בין איראן והמעצמות (צילום: State Department Photo / Public Domain)

מכה לישראל: הושג הסכם בין המעצמות לאיראן באשר לתוכנית הגרעין שלה. דיפלומט איראני אמר הבוקר (שלישי) בווינה, שם מתקיימות השיחות, כי כי הצדדים השיגו הסכם שבמסגרתו "תסיר הקהילה הבינלאומית את הסנקציות מעל איראן בתמורה לפיקוח על אתרי הגרעין שלה".

לדברי הדיפלומט: "כל העבודה הקשה השתלמה, והגענו להסכם. שהאל יברך את אנשינו".

במקביל, דוברת שרת החוץ של האיחוד האירופאי פדריקה מוגריני, הודיעה כי הצדדים יפגשו לפגישה נוספת היום ולאחריה יצאו בהצהרה משותפת.

בכך מסיימים הצדדים מרתון של שיחות בבית מלון מהמאה ה-19 באוסטריה, בשעות הקרובות יפרסמו הצדדים את ההסכם.

במהלך הלילה פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס פרטים מתוך ההסכם בין המעצמות. בין היתר הוסכם כי תהיה גישה של פקחים בינלאומיים לאתרי גרעין באיראן המוגדרים כחשודים, כולל אתרי הגרעין הצבאיים, מנגד מדינות העולם יחלו בהקלות בסנקציות במחצית הראשונה של שנת 2016 וזה רק לאחר שיוסרו חששות המערב בנוגע לפעילות הגרעינית.

אתמול התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להסכם המתגבש עם אריאן ואמר: "גם בסוף השבוע, בזמן שאיראן המשיכה לקבל מהמעצמות עוד ועוד ויתורים על שולחן המו"מ, הוביל נשיא איראן רוחאני מצעד שנאה ברחובות טהרן, שבו המונים זעקו: "מוות לאמריקה","מוות לישראל" אם גם לאחר קריאות חד משמעיות אלו להשמדת הנושאים והנותנים נמשכו הוויתורים, כנראה שיש מי שמוכן לעשות הסכם בכל מחיר - ואין דרך ואין רצון להימנע מהסכם רע זה".

לדבריו: "בכל מקרה, אנחנו לא התחייבנו להימנע מהסכם או למנוע הסכם, בטח לא כזה שהמעצמות מוכנות לחתום עליו בכל מחיר. אנחנו כן התחייבנו למנוע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני - ואכן אלמלא המאמצים שלנו במהלך השנים איראן הייתה כבר יכולה להתחמש בפצצות אטום מזמן".

"ההתחייבות שלנו היא למנוע מאיראן להתחמש בנשק גרעיני והיא בתוקף היום יותר מתמיד. אני קורא לכל מי שביטחון ישראל יקר לו להתאחד מאחורי התחייבות זו", סיים ראש הממשלה את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר