מקורבי האדמו"רים נגד אזולאי: "יפגע קשה בפרנסת המשב"קים"

בחצרות החסידים תוקפים את דבריו של שר הדתות דוד אזולאי לפיהם הוא תומך בגביית מסים מחצרות המקובלים והאדמו"רים. "בן תורה מנסה לפגוע בפרנסת מאות גבאים?" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: באסל עווידאת, פלאש 90)

"אזולאי יפגע קשה בפרנסת המשב"קים": בעקבות הפרסום אמש ב"כיכר השבת" לפיו תומך שר הדתות דוד אזולאי בגביית מסים מחצרותיהם של אדמו"רים ומקובלים, מביעים בחצרות החסידים כמו גם בקרב תלמידי המקובלים זעם רב על מה שהם מכנים "התערבותו של שר הדתות בתחום שאיננו בסמכותו". היו אף שהרחיקו לכת וטענו כי ב"ניסיון להזיק לציבור החרדי".

גורם בכיר בחצר חסידית חשובה אינו מהסס לתקוף את אזולאי ואומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "דווקא משר חובש כיפה הנמנה על ציבור בני התורה לא ציפינו להתבטאות שכזו. הרי הוא יודע כמה סכומי עתק ניתנים לצדקה ולמשפחות מועטות יכולות, כאשר כעת באם המדינה תנסה "לדחוף את אפה" לעניין הכל עלול ללכת לטמיון".

לדבריו, נכון שחלק מהסכומים הרבים הינם מה שמכונה "כסף שחור" שאינו מגיע לקופת המדינה באופן ישיר, אולם מצופה מאזולאי להבין שבסופו של יום "סכומי העתק שמתגלגלים בחצרות, מועילים גם לכלכלתה של מדינת ישראל. אנשים רוכשים מוצרים ושירותים בכסף הזה, מה שמועיל לקופת המדינה בעקיפין - שלא לדבר על כך שבסופו של דבר נכנס כסף זר לקופת מוסדות התורה והחסד".

"הרי מה האדמו"רים עושים עם הכסף? תומכים בישיבה ובאברכי הכולל" תוהה הגורם ומסביר כי תמוה בעיניו שדווקא שר חרדי מנסה להרוס את "מה שאנשים חילונים מבינים מזה שנים רבות".

גבאי נוסף של חצר חסידית במרכז הארץ אמר כי "אזולאי נולד אתמול? הוא לא יודע כיצד הדברים עובדים? הרי הוא עצמו נכנס רבות להתברך אצל אדמו"רים ורבנים. מהיכן העזות לנסות לפגוע בפרנסתם?".

הוא מעריך כי "מישהו בש"ס יבהיר לשר הדתות כי הפעם הוא הגזים ופלש לתחום שלא בסמכותו, עד מהרה הוא "יירד מהנושא". לא ייתכן שדווקא שר בן תורה ינסה לפגוע במטה לחמם של מאות גבאים, משב"קים ועוזרי רבנים ובצורה עקיפה באלפי לומדי תורה בישיבות ובכוללים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר