קרב ב'יהדות התורה'

ב'דגל' שוקלים להגיש מועמד לוועדה למינוי דיינים נגד אייכלר

ח"כ ישראל אייכלר הגיש מועמדות לוועדה למינוי דיינים וב'דגל התורה' שוקלים להגיש מועמד משלהם לתפקיד וטוענים כי אין לו סיכוי. גורמים ב'אגודת ישראל': 'דגל' עלולים להזיק לציבור החרדי (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ ישראל אייכלר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

משבר נוסף ב'יהדות התורה': בסיעת 'דגל התורה' הליטאית שוקלים ביממה האחרונה להציב את אחד מחברי הכנסת שלהם כמועמד לחברות בוועדה למינוי דיינים, זאת למרות שבהסכם הקואליציוני הוחלט כי המועמד יהיה משורות 'אגודת ישראל', והוסכם כי זה יהיה נציג חסידות בעלזא ח"כ ישראל אייכלר, שכבר הציג את מועמדותו.

ב'דגל התורה' חוששים כי באם המועמד יהיה אייכלר, הרי שהוא לא ייבחר לתפקיד על ידי חברי הכנסת האחרים ואז תאבד 'יהדות התורה' את המינוי הנכסף, דבר שחשוב מאוד לגדולי ישראל, מאחר וניתן להשפיע על זהות הדיינים שיהיו בני תורה ונשמעים לגדולי הדור.

"חבל שהמפלגה תפספס את התפקיד שניתן לה בגלל מועמד שאולי לא יצליח להיבחר", אומרים ב'דגל', ומבהירים כי "לא האינטרס האישי והמפלגתי נמצא על הפרק אלא טובת היהדות החרדית ועולם התורה".

מנגד, ב'אגודת ישראל' מבהירים כי התפקיד שייך להם במאת האחוזים, ובאם בדגל התורה ינסו לערער על כך, הם משגרים איום מרומז באשר לתמיכה האפשרית של הסיעה החסידית באישורו של החוק הנורווגי בכנסת, מה שיפגע בסיכוייו של יעקב אשר להתמנות כחבר כנסת.

"לא ייתכן שהם ייפגעו לנו במינויים ואנחנו נעניק להם חבר כנסת נוסף על מגש של כסף", מצהירים באגודת ישראל.

באגודת ישראל מוסיפים כי לא השתנה כלום מההסכם הקואליציוני, והעובדה שאייכלר הצליח להשיג לעצמו את ראשות הוועדה לפניות הציבור, אינה משנה דבר מבחינת הסיכומים בין הסיעות.

לדבריהם, יש לאייכלר סיכוי גדול להיבחר לא פחות מנציג דגל התורה. "יש לנו את מירב הסיכויים זאת לאחר עבודת מטה שנערכה עבור אייכלר, שהגיש מועמדות בגיבוי האדמו"ר מבעלזא וגדולי ישראל והוא לא הולך להוריד אותה בשום אופן".

ב'אגודת ישראל' מוסיפים ומזהירים כי באם 'דגל' אכן יריצו מועמד נוסף הרי שקיים סיכון אמיתי שבסופו של דבר ייבחר נציג של 'יש עתיד' במקום נציג הציבור החרדי.

הבוקר, מתפרסמים ביומונים של אגודת ישראל, המודיע והמבשר, ידיעה על כך שאייכלר הגיש את מועמדותו לוועדה למינוי דיינים ובמקביל ביתד נאמן לא דווח על הסיפור.

כך או כך, העניין תלוי באישורם של גדולי הדור ועל כן החלטה סופית עדיין לא התקבלה. במקביל מנסים גורמים שונים במפלגה לתווך בין הצדדים ולהרגיע את הרוחות בנסיון להמשיך את שיתוף הפעולה במפלגה החרדית אשכנזית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר