המשבר ב'יהדות התורה' מחריף • קרב מכתבים

ח"כי אגו"י במכתב זועם, גפני מגיב: "הוועדה מגיעה ל'דגל'"

ח"כי 'אגודת ישראל' שיגרו מכתב חריף לח"כ גפני בו דרשו ממנו שלא להפר את החלטת הסיעה על הוועדה למינוי דיינים • במכתב התגובה גפני מתעקש: הוועדה מגיעה לדגל התורה (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בתמוז תשע"ה | 15.07.15
משה גפני וישראל אייכלר (צילום: הדס פרוש ויונתן סינדל - פלאש 90)

המשבר ב'יהדות התורה' סביב איוש התפקיד בוועדה למינוי דיינים מחריף: לאחר הפרסום הבוקר (רביעי) ב"כיכר השבת" על כוונת 'דגל התורה' להציב מועמד מטעמם לוועדה למינוי דיינים משיבים ב'אגודת ישראל' במכתב חריף וזועם שזוכה בתוך זמן קצר למענה של ח"כ משה גפני במכתב שלו.

במכתב ששוגר ליו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, מבהירים ארבעת ח"כי אגודת ישראל כי לא ניתן להפר את הסיכומים שנחתמו עימם בנושא וכי על כל הסיעה לתמוך במועמדותו של ח"כ ישראל אייכלר לחבר בוועדה למינוי דיינים.

על המכתב, כאמור, חתומים ארבעת נציגי 'אגודת ישראל' בכנסת יעקב ליצמן מאיר פרוש, מנחם לייזר מוזס וישראל אייכלר.

"לכבוד חבר כנסת משה גפני יו"ר ועדת הכספים, הנדון נציג הקואליציה בוועדה למינוי דיינים", כך פותחים חברי הכנסת מ'אגודת ישראל' את מכתבם ליו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני.

"לאור החלטת הסיעה מתאריך כ"ה באייר תשע"ה, הבאה לידי ביטוי במסמך המצ"ב, על חלוקת התפקידים בכנסת ה-20, הגיש ח"כ ישראל אייכלר את מועמדותו לחבר הוועדה למינוי דיינים. מכוח אותה החלטה הינך משמש כיו"ר ועדת הכספים וכן מונו הרב יעקב ליצמן לסגן שר הבריאות, הרב מאיר פרוש לסגן שר החינוך, הרב אורי מקלב ליו"ר ועדת המדע, הרב מנחם אליעזר מוזס ליו"ר הסיעה והרב ישראל אייכלר לוועדה למינוי דיינים.

המכתב של ח"כי 'אגודת ישראל'

"כידוע הבחירות הן חשאיות ולכן אבקש מכל החברים להתגייס להצלחת הבחירה, מתוך ידיעה כי צריך לשכנע את חברי סיעות 'הליכוד' ו'כולנו', לעמוד בהתחייבויות הקואליציוניות לתמוך בנציגנו.

"לאור זאת אין להעלות על הדעת להפר את החלטת הסיעה וההסכם הקואליציוני בהגשת מועמדות נגדית ו/או אי תמיכה בנציג 'יהדות התורה' ח"כ הרב ישראל אייכלר", לשון המכתב החריף של חברי הכנסת.

שעה קלה לאחר פרסום המכתב ב"כיכר השבת", ח"כ משה גפני משיב למכתב של חברי הכנסת מ'אגודת ישראל' במכתב משלו אותו שיגר ליו"ר הסיעה ח"כ מנחם אליעזר מוזס.

במכתב כותב גפני כי "בישיבת הסיעה - ליצמן טען שהעובדה שלאייכלר אין תפקיד, היא בלתי חברית ופוגעת, הסכמנו שיקבל את הועדה לפניית הציבור. על פי החלוקה בינינו - החברות בועדה למינוי דיינים מגיעה לדגל התורה".

לדבריו ליצמן העלה בישיבת הסיעה את העובדה שלא ייתכן שאייכלר יישאר ללא תפקיד ראוי, אייכלר בהמשך לכך דרש ממפלגת הליכוד את הוועדה לפניות הציבור ואכן גם בדגל התורה הסכימו לכך.

מכתב התגובה של ח"כ משה גפני

גפני טוען כי במהלך המשא ומתן בין אייכלר לנציגי הליכוד הוא העלה בפניהם שהוא מוותר על החברות בוועדה למינוי דיינים תמורת ראשות הוועדה לפניות הציבור ואנחנו התנגדנו לכך בכל תוקף.

"לאור האמור החלטת הסיעה שצירפת אינה רלוונטית ואין בחלוקה האמורה את הוועדה לפניות הציבור שקיבל אייכלר לאחר החלוקה האמורה ועל כן החברות בוועדה למינוי דיינים על פי החלוקה בינינו מגיעה לדגל התורה", קובע גפני.

כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", בסיעת 'דגל התורה' הליטאית שוקלים ביממה האחרונה להציב את אחד מחברי הכנסת שלהם כמועמד לחברות בוועדה למינוי דיינים, זאת למרות שבהסכם הקואליציוני הוחלט כי המועמד יהיה משורות 'אגודת ישראל', והוסכם כי זה יהיה נציג חסידות בעלזא ח"כ ישראל אייכלר, שכבר הציג את מועמדותו.

ב'דגל התורה' חוששים כי באם המועמד יהיה אייכלר, הרי שהוא לא ייבחר לתפקיד על ידי חברי הכנסת האחרים ואז תאבד 'יהדות התורה' את המינוי. "חבל שהמפלגה תפספס את התפקיד שניתן לה בגלל מועמד שאולי לא יצליח להיבחר", אומרים ב'דגל', ומבהירים כי "לא האינטרס האישי והמפלגתי נמצא על הפרק אלא טובת היהדות החרדית ועולם התורה".

מנגד, ב'אגודת ישראל' אומרים כי התפקיד שייך להם במאת האחוזים, ובאם ב'דגל התורה' ינסו לערער על כך, הם משגרים איום מרומז באשר לתמיכה האפשרית של הסיעה החסידית באישורו של החוק הנורווגי בכנסת, מה שיפגע בסיכוייו של יעקב אשר להתמנות כחבר כנסת. "לא ייתכן שהם ייפגעו לנו במינויים ואנחנו נעניק להם חבר כנסת נוסף על מגש של כסף", מצהירים באגודת ישראל.

ב'אגודת ישראל' מוסיפים ומזהירים כי באם 'דגל' אכן יריצו מועמד נוסף הרי שקיים סיכון אמיתי שבסופו של דבר ייבחר נציג של 'יש עתיד' במקום נציג הציבור החרדי.

הבוקר, מתפרסמים ביומונים של אגודת ישראל, המודיע והמבשר, ידיעה על כך שאייכלר הגיש את מועמדותו לוועדה למינוי דיינים ובמקביל ביתד נאמן לא דווח על הסיפור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר