ראיון בלעדי

שרת המשפטים: "חרפה שאין שופט חרדי, דבר חמור מאוד"

שרת המשפטים איילת שקד מצהירה בראיון ל"כיכר השבת" כי תנסה לקדם חרדים לתפקידי שופטים בישראל: "זו חרפה שאין היום שופט חרדי. זה בידיים שלכם - תיגשו למינויים". צפו בראיון (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

בקרוב נראה שופט חרדי בישראל? שרת המשפטים איילת שקד מתייחסת בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" לכך שאין כיום במדינת ישראל שופטים חרדים, וקוראת לעורכי הדין החרדים להגיש מועמדויות לתפקיד. לדבריה, מדובר ב"חרפה" ובדבר חמור מאוד.

בנוגע להסכם בין איראן והמעצמות אמרה שקד החברה בקבינט המדיני ביטחוני כי: "ההסכם הזה הוא הסכם רע, הוא הסכם רע מאוד מבחינה קונבנציונלית לעשר שנים הקרובות, ומבחינה לא קונבנציונלית לאחר כך. בעשר השנים הקרובות איראן תקבל מאות מיליארדי דולרים, הכסף הזה יועבר לארגוני הטרור שסביבנו, וכל המזרח התיכון יתחמש".

"בנוסף לזה" אומרת השרה שקד: "גם המדינות המתונות יותר יקבלו הרבה כלי נשק מארה"ב על מנת לפצות אותן, אז יוצא מצב שכל המזרח התיכון יתחמש בצורה אקספוננציאלית, חוץ מזה, אחרי עשר שנים איראן תוכל לייצר גם פצצה גרעינית, אם היא רק תחליט. לכן ההסכם הזה רע מאוד, וצר לי שהמועצות בחרו בדרך הזאת".

שרת המשפטים איילת שקד בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן (צילום: שלומי כהן)

שרת המשפטים מתייחסת לקמפיין המכוער של "הציידים" מבית "החרדקי"ם", נגד אלו שפועלים לגייס חרדים ואומרת: "קודם כל זה קמפיין מכוער ומתועב, אני העברתי לפרקליט המדינה גם חומרים שהגיעו אלי, וביקשתי ממנו כבר כמה פעמים לקחת את העניין ברצינות, להקצות לזה משאבים ולטפל בהסתה הזו. אני בטוחה שהוא יעשה את זה".

יש לך שיתוף פעולה של הח"כים החרדים בנושא הזה?

"אני לא פניתי אליהם, אני פניתי לפרקליט המדינה, זה רעיון טוב, אני אדבר גם איתם".

בקדנציה הקודמת היו לך קשרים טובים חלקיים עם הנציגים החרדים, איפה זה עומד היום?

"הקשרים מצוינים, אנחנו עובדים מצוין ביחד בשיתוף פעולה מלא, אני חושבת שהממשלה הזו הומוגנית ותשרוד עד סוף ימיה. המפלגות, ואנחנו באופן אישי, עובדים יום יום ביחד, והשיתוף פעולה מצוין".

כשמעלים בפני השרה שקד את העובדה שאין אף שופט חרדי בישראל, אפילו במקום הכי נידח, היא כועסת: "אין שופטים חרדים, זה דבר חמור מאוד. אני עכשיו - כיו"ר הוועדה לבחירת שופטים - אומרת כאן לעורכי הדין החרדים ולאנשי המקצוע, גשו למיונים, תגישו בקשות, תיגשו לקורסים. זו חרפה שאין היום שופט חרדי, זה בידיים שלכם, של הציבור החרדי, של עורכי הדין החרדים, תיגשו למינויים ותעשו מה שצריך, הטובים יבחרו".

את חושבת שלעו"ד חרדי יש סיכוי להיבחר להיות שופט?

"כיושב ראש הוועדה למינוי שופטים אני בהחלט אקדם חרדים שיהיו ראויים לכך, אני פונה לציבור: גשו לוועדה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר