בג"צ יכפה על הרבנות לאפשר שחיטה במפעל בו בוצעה הונאה?

בג"צ ידון מחר האם לכפות על הרבנות הראשית לאפשר לשוחטים לשוב לעבודתם במפעל שחיטה "קונספסיון" בפרגוואי בדרום אמריקה, בו בוצעה הונאה חמורה בכשרות (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Abir Sultan/Flash 90)

בית המשפט העליון ידון מחר (חמישי) האם לכפות על הרבנות הראשית לישראל לאפשר לשוחטים לשוב לעבודתם במפעל שחיטה "קונספסיון" בפרגוואי בדרום אמריקה.

השוחטים לא עבדו במפעל לאחר שנחשפו מספר מעשי הונאה לכאורה בכשרות. בפעם האחרונה צולמו עובדי המפעל כשהם אורזים בשר טרף כ"כשר למהדרין". הרבנות אז הורתה על הפסקת הפעילות במפעל ועצרה את משלוח הבשר בנמל.

בעתירה שהוגשה לבית המשפט העליון על ידי אחד מיבואני הבשר הוא דורש מהרבנות להמשיך ולאפשר לו לשחוט במפעל משום שלטענתו הסרטון בו תועדה ההונאה בוים על ידי משגיחים שביקשו לנקום. הרבנות שלחה את המשגיח שדיווח על ההונאה לבדיקת פוליגרף ובה נמצא דובר אמת.

באחרונה בחר בית המשפט העליון להתערב בסוגיות הלכתיות וביקש לקבוע כי יש לאפשר בינתיים שחיטה במפעל הטריפות כאשר הוא מציע לרבנות הראשית להדק את הפיקוח.

הרבנות מצידה טוענת כי בלתי אפשרי לעבוד במפעל שביקש להכשיל את הצרכנים באכילת נבלות וטריפות ונתפס מספר פעמים וכי הכשרת המפעל על ידי בית המשפט העליון תעביר מסר בעייתי לבעלי מפעלים אחרים בחו"ל.

מחר כאמור ידון בית המשפט העליון בעתירה ויכריע האם ניתן לחזור ולשחוט במפעל הטריפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר