רופאו של הרב פינטו: הרב חייב להגיע לטיפול דחוף בסרטן

רופאו של הרב יאשיהו פינטו הודיע לחסידים כי על הרב לעבור טיפול דחוף בחו"ל - דבר התלוי באישור של היועמ"ש ויינשטיין. אם הרב לא יטופל, הזהיר הרופא, "לא יהיה כבר מה לעשות". חסידי הרב תוקפים בחריפות: "אם יקרה לרב משהו - היועמ"ש לא יוכל לומר שידיו לא שפכו את הדם" (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב יאשיהו פינטו (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

רופאו האמריקני של מנהיג קהילת "שובה ישראל" האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו מזהיר כי מצבו הבריאותי של הרב מחייב אותו לעבור טיפול כירורגי מידיי ב"ממריאל סלון קטרינג" שמנהטן בעקבות מחלת הסרטן ממנה הוא סובל. אם לא יעבור את הטיפול, מזהיר הרופא, הרב עלול חלילה למות. אמש (שלישי) העביר הרופא לקרובי הרב דיאגנוזה לפיה ממצאי בדיקות שנערכו לרב העלו כי המחלה שתקפה את את הרב בן ה-42 שכיחה בעיקר אצל בני אדם בני 65 ומעלה.

"על הרב לעבור ניתוח בטכנולוגיה רובוטית באופן מיידי - ולא, הסרטן יתפשט ולא יישאר הרבה מה לעשות ח"ו" אמר הרופא האמריקני בשיחה עם מקורביו של הרב פינטו. בעקבות דבריו, מפעילים גורמים בחצרו של הרב פינטו לחצים על היועמ"ש יהודה ויינשטיין בכדי שיאשר לרב לצאת לטיפול הדחוף, כהגדרת רופאו.

כזכור, בעקבות היסטוריה של דחיות בהתייצבות לצורך משפטו - לטענת חסידיו בשל מחלתו - הוציא בעבר בית המשפט צו עיכוב יציאה מהארץ לרב פינטו. לפני כחודשיים וחצי הורשע הרב במסגרת עסקת טיעון בפרשת השוחד ונגזר עליו עונש של שנת מאסר בפועל. פרקליטי הרב הגישו ערעור לבית המשפט העליון על עונשו.

גורמים בסביבת הרב פינטו סקפטיים באשר לאפשרות שהיועמ"ש יאשר לרב לצאת לטיפול הרפואי. לחסידים גם כך יש בטן מלאה על התנהלות היועץ המשפטי בחקירת הרב, אולם החשש מכך שויינשטיין יסרב להיענות גם ל"בקשה ההומניטרית" הזו, כדבריהם, מביא להאשמות חריפות וקשות שמשמיעים היום החסידים כלפי היועמ"ש - האשם בעקיפין לטענתם גם בהידרדרות במצבו הבריאותי של הרב.

מקורב לרב פינטו מאשים: "היועץ המשפטי אטם את הלב"

ג', חסיד בחצר של הרב פינטו, הנמצא בקשר עם הרב מזה כעשור, מפנה שורת האשמות כלפי היועץ המשפטי לממשלה, בין היתר גם על כך שתנ"צ אפרים ברכה ז"ל לא נחקר במח"ש בנוגע לעדויות שהעבירו מקורבי הרב: "מעולם לא ניתן מנדט למח"ש לקיים חקירה, או קבלת עדות, או בדיקה מכל סוג שהוא על תנ"צ ברכה - חרף הפצרות חוזרות ונשנות בעניין, מלבד הפרשיה האחרונה בה נבדקה בפוליגרף עו"ד מיכל כהן (העוזרת של הרבנית פינטו. ש.כ) ויצאה דוברת אמת - וחרף הטענה כי לא שייך שברכה בתפקידו כראש יאח"ה יחקור את עצמו".

לדבריו: "זו רק דוגמית לשורת הכשלים וההחלטות הזדוניות שקיבל היועץ המשפטי לאורך החקירה. אנחנו יודעים גם על עדים שלא נחקרו, עדויות לטובת הרב שלא נגבו ועוד".

ג' מוסיף וטוען כי החלטתו של היועמ"ש לפני כמה חודשים לחייב את הרב פינטו להגיע לארץ לצורך משפטו חרף העובדה שהוא סובל ממחלת הסרטן ומטופל בארה"ב, היא "המשך להתנהלות השערורייתית של היועץ וינשטיין", לדבריו: "מדובר בהחלטה מסוכנת ואכזרית. הטיפול לסוג הספציפי של המחלה שנמצאת בגופו של הרב - הרבה יותר אפקטיבי בארצות הברית, אבל היועץ התעקש... לא הסכים לשמוע... אטם את הלב. אין לי ספק כי מצבו של הרב יכל להיות טוב לאין שיעור לו היו מאפשרים לו להשלים את הטיפול בארצות הברית...איפה הרחמים? איפה החמלה?"

"אם היה ניתן לתרץ את ההתנהלות עד כה, הרי שההתמהמהות של וינשטיין במתן היתר היציאה לרב היא בבחינת מתן גזר דין מוות לרב. אנחנו מאמינים ומקווים לטוב, אבל חוות הדעת הרפואית היא חד-משמעית. צריך להיות אכזרי, אטום וערל לב כדי לא לאפשר יציאה באופן מיידי במצב הזה. ואני אוסיף ואומר, אם ח"ו יקרה משהו לרב - וינשטיין לא יוכל לטעון ידי לא שפכו את הדם הזה".

"המצב לא טוב אבל הרב חזק" מספר מקורבו של הרב פינטו, "נוסף על החולי והחולשה שלו הוא נאלץ להתמודד עם הרמיזות המכוערות נגדו, העניינים המשפחתיים שלו ועוד. אבל כמו שאמרתי לרב יש אמונה חזקה. לראות איך הוא מתמודד עם הדברים ופשוט להתפעל ממנו. אנחנו מתפללים כל הזמן לרפואתו ומבקשים מהציבור להתפלל גם כן".

שמו של הרב לתפילה: יאשיהו יוסף בן זהרי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר