אובמה: "מאתגר את נתניהו להסביר מה רע בהסכם"

נשיא ארה"ב ברק אובמה כינס מסע"ת מיוחדת בה הסביר ההסכם עם איראן. אובמה תקף את נתניהו: "לא הציג אלטרנטיבה טובה. מאתגר אותו להסביר מה רע בהסכם"(מדיני)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב ברק אובמה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

נשיא ארה"ב ברק אובמה כינס הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים מיוחדת, זאת כתשובה ל"בליץ" התקשורתי שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו ביממה האחרונה בכלי התקשורת בארה"ב, בו תקף בחריפות את ההסכם עם איראן.

אובמה תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "נתניהו לא הציג אלטרנטיבה טובה יותר להסכם עם איראן. אני מאתגר אותו להסביר למה 99 אחוז ממנהיגי העולם החופשי חושבים שמדובר בהסכם טוב, להסביר לפרטי פרטים מה רע בהסכם, ולאחר מכן שיציג אלטרנטיבה טובה יותר".

אובמה הציג את ההסכם כ"היסטורי" ואמר כי "עם ההסכם הזה, עצרנו את היכולת של איראן להתקדם בתכניתה הגרעינית. יש לה גבולות ברורים למשך שנים רבות. איראן הייתה יכולה לנוע במהירות רבה יותר לפצצה גרעינית".

לדבריו, "למרות ההסכם שהשגנו, המחלוקות עם איראן נשארו ולכן הותרנו את אמברגו הנשק על כנו למשך 5 שנים נוספות. נמשיך להעמיק את שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל. ההסכם הזה עונה על צרכי הביטחון הלאומי האמריקני ומחזק אותו. ולכן הופך את ארה"ב והעולם למקום בטוח יותר".

"החששות של ישראל מההסכם לגיטימיים לחלוטין. יש מדינה גדולה שמצהירה שאסור לישראל להתקיים, שמכחישה את השואה ומממנת את ארגון הטרור חיזבאללה שמכוון טילים לתל אביב. עם זאת, מבקרי ההסכם אומרים שהוא רע בקנה מידה היסטורי, אבל לא הציעו שום חלופה אחרת להסכם".

אובמה התייחס לסעיף בהסכם עליו דובר רבות בתקשורת האמריקנית ב-24 השעות האחרונות - הסעיף שמאפשר לאיראן לקבל התרעה של 24 ימים לפני שפקחים יגיעו לבדוק מתקנים החשודים כגרעיניים. בישראל מתחו ביקורת חריפה על הסעיף, אך על פי אובמה, המערב יוכל לפקח 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע על המתקנים שידועים כעת למערב.

לדבריו, סעיף ההתרעה של 24 ימים מתייחס רק למתקנים שעד היום לא ידעו עליהם וכאשר מישהו יחשוד באיראן שהיא החלה לפתח נשק גרעיני במתקן חדש שעד כה לא ידעו עליו במערב, אזי איראן תקבל התרעה של 24 ימים לפני שהפקחים יגיעו לבדוק את המתקן החשוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר