דיווח

נתניהו והרצוג במגעים לממשלת אחדות בתיווך הנשיא ריבלין

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג מנהלים גישושים להקמת ממשלת אחדות בעזרת נשיא המדינה ראובן ריבלין שמעביר מסרים. הרצוג: "מדובר בקשקוש מוחלט" (אקטואליה)

מגעים לאחדות. הרצוג, נתניהו וריבלין (צילומים: יונתן סינדל ומרים אלסטר - פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג מנהלים גישושים להקמת ממשלת אחדות בעזרתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין שמעביר מסרים מאחד לשני, כך מדווח הבוקר (חמישי) יהונתן ליס בעיתון "הארץ".

לפי הדיווח, מקורות במפלגת 'הליכוד' ובמפלגת 'המחנה הציוני' אישרו כי בשבועות האחרונים שני האישים מנהלים מגעים כאשר נתניהו והרצוג משוחחים עם ריבלין שמעדכן אותם בהצעות השונות.

מקור בליכוד המעורה במדעים מצוטט ב"הארץ" כי "המערכת הפוליטית כולה בשלה לאחדות, בעיקר סביב ההתפתחויות עם איראן, גם הרצוג יודע שהעולם מסתכל אחרת על ממשלת אחדות. הגישושים מתנהלים כבר כמה שבועות, ולהערכתנו במחנה הציוני לא תהיה התנגדות משמעותית לכניסה לקואליציה".

"לא ברור אם המהלך יבשיל עד השבוע הבא ולא בטוח שהוא יבשיל בכלל, אבל זה הכיוון", מוסיף המקור בליכוד.

מנגד, יו"ר 'המחנה הציוני' יצחק הרצוג מכחיש בתוקף את הדיווחים הללו ואומר כי "מדובר בקשקוש מוחלט".

בכיר במפלגת 'המחנה הציוני' אומר כי כין בזה כלום. לדבריו: "חשיפתם נועדה כנראה לסייע לנתניהו להלחיץ את ליברמן ולדרבן אותו להיכנס לקואליציה, או להרגיע דרישות תקציביות של השותפות הקואליציוניות. הוא רוצה ליצור את הרושם שיש לו אלטרנטיבה לקואליציה הקיימת".

ליס מוסיף ומדווח ב"הארץ" כי אחת המחלוקות המרכזיות בין הצדדים עסקה בדרישת הרצוג להוציא את מפלגת 'הבית היהודי' מהקואליציה כתנאי מקדים אלא שלאחרונה, מספר מקור, "אותת הרצוג כי יסכים שנפתלי בנט יישאר שותף בקואליציה ובכך פתר את המחלוקת המרכזית".

ח"כ בליכוד העריך כי במידה והמחנה הציוני יצטרף לממשלת אחדות הרי שהם יקבלו מנתניהו את תיק החוץ שנותר ברשותו ואת תיק הביטחון.

אמש, העריכה יו"ר מרצ זהבה גלאון כי מפלגת המחנה הציוני תצטרף לממשלת נתניהו בתוך ימים. בראיון לגלי צה"ל אמרה כי "אני יודעת שהמחנה הציוני בדרך לממשלה".

בתגובה לדבריה, אומר הרצוג ל"הארץ" כי "אני דוחה את כל הקביעות של גלאון, שמגיעות מנימוקים פוליטיים גרידא. זה פשוט מגוחך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר