חוטובלי החליטה: ראשי מדינות שיבקרו בישראל יגיעו גם לכותל

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, החליטה לרענן את פרוטוקול ביקורי ראשי מדינות ושרי חוץ בישראל, שכלל עד היום סיור ביד ושם וקבר הרצל, ולהוסיף גם את הכותל המערבי. "מחזק את מעמדה של ירושלים כבירת ישראל" (מדיני)

ישי כהן | כיכר השבת |
חוטובלי בכותל (צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

ראשי מדינות ושרי חוץ שמגיעים לביקור בישראל יוצאים לבקר ב'יד ושם' ובקברו של הרצל, אך כעת הודיעה סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי כי הנציגים יבקרו גם ברחבת הכותל המערבי בירושלים.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', חוטובלי הנחתה את מחלקת הטקס במשרד לדרוש מהנציגים מהעולם לבקר בכותל, "זו הצהרת כוונות שמחזקת את מעמדה של ירושלים כבירת ישראל", צוטטה חוטובלי.

על פי ההערכות, כמחצית מהאישיים שהגיעו לישראל ביקרו ברחבת הכותל, ללא נציג רשמי של משרד החוץ וללא שנדרש מהם, כעת - כאמור - חוטובלי הכניסה את הביקור בכותל לפרוטוקול.

לדברי חוטובלי: "בעיניי, העובדה שהכותל יהפוך לחלק מהביקור הרשמי של כל אח"מ שמגיע לישראל זו הצהרת כוונות שמחזקת את מעמדה של ירושלים כבירת ישראל. הביקור הזה מעביר את האח"מ מאתוס יד ושם, שעוסק בעבר הקצר ובקטסטרופת השואה, לאתוס חיובי שמדבר על שורשיה העמוקים של העיר. זה מרחיב את הביקור מציונות של 100 שנה לציונות של 3,000 שנה".

באשר לאלו שצפויים להתנגד לביקור אמרה: ""אם יהיו סירובים ננסה להתווכח ולשכנע, אבל השינוי הוא שעד היום ביקור בכותל בכלל לא היה בסדר העדיפויות של משרד החוץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר