עשור להתנתקות: 180 משפחות מגוש קטיף עדיין בלי בית קבע

עשר שנים אחרי ההתנתקות, ועדיין 180 משפחות מגוש קטיף, חסרות בית קבע, כך על פי נתונים של אנשי הגוש. אמש התארחו משפחות מגורשים בבית הנשיא, "לספר על גיבורים חדורי שליחות ואמונה" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט - פלאש90)

עשור להתנתקות והמדינה לא השלימה את מתן הפיצויים לכל המגורשים, שלא מעט מהם עדיין מחוסרי בית קבע כפי שהבטיחה להם הממשלה.

לפי המגורשים, נכון לעכשיו 180 משפחות עדיין מתגוררים בדירות ארעי ולא קיבלו בית קבע, זאת למרות החלטות המדינה בעת ההתנקות ואחריה.

המשפחות מספרות כי הם נאלצים מידי תקופה לעבור לדירה זמנית אחרת וילדיהם אינם יכולים לשאת זאת עוד. הם דרושים מהממשלה שתטפל בנושא באופן דחוף וזאת לאחר ש"הפקירה" אותם, כלשונם.

אתמול התקיים בבית הנשיא אירוע לציון עשור להתנקות מגוש קטיף. רעיית הנשיא נחמה ריבלין אירחה מאות מוזמנים מהמגורשים שכל סיפר על החוויות האישיות שלו.

מי שמילא את מקום הנשיא ראובן ריבלין הוא יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, זאת בשל האבל בו שרווי הנשיא על פטירת אחות בתחילת השבוע.

נחמה ריבלין, הקריאה את המכתב ששיגר למשפחות: "סיפורו של גוש קטיף ותושביו איננו סיפור מקומי אלא סיפור לאומי, דומה שהמשפט: 'דין נצרים כדין תל אביב', איבד מהילתו עם השנים, אך אני רוצה להשיבו למקומו הראוי. נצרים כמו תל אביב היא סיפור של התיישבות ציונית, שקמה בגבורה וחירפה נפשה וממונה על מנת לבסס את תקומת העם היהודי בארצו".

הנשיא הדגיש כי "ברגע ההתנגשות הקשה ביותר בין אהבת הארץ, המדינה והעם, ידעו תושבי הגוש להתגבר ולהתנגד באהבה ולא באלימות. עלינו לספר על גיבורים חדורי שליחות ואמונה שלנגד עיניהם עמדה מדינת ישראל, שידעו לקרוע קריעה ולקבל עליהם את הכרעת הרוב".

אדלשטיין אמר כי "ברוח הקינות לתשעה באב: במקום חממות ושדות פורחים קיבלנו טילים אל ערינו, במקום יישובים משגשגים קיבלנו מלחמה בשלוש מערכות, במקום חיים שוקקים קיבלנו שני חללים חטופים, אורון שאול והדר גולדין, השם יקום דמם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר