"לא הרמתי ידיים" • תיעוד מיוחד

עוקף את זייברט: גפני ובכירי 'דגל' סיירו בקייטנות בבני ברק

ח"כ משה גפני ובכירי 'דגל' ניצלו את היעדרות ראש עיריית ב"ב חנוך זייברט וסיירו בקייטנות בבתי הספר בבני ברק תוך שהם קוטפים שבחים • ומה הגיב גפני על הקרבות עם אגו"י? • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: כיכר השבת; תמונה ראשית: Hadas Parush/FLASH90)

הקרבות ב'יהדות התורה' משפיעה בכל המישורים ביהדות החרדית, החל ממאבק ההקצאות בבני ברק, דרך מינוי נציג הסיעה לוועדה למינוי דיינים ואפילו מלחמה למי מגיע הקרדיט על ההישג שבהשגת התקציב עבור הקייטנות בבתי הספר החרדים.

כולם היו מעורבים, סגן שר החינוך מאיר פרוש מ'אגודת ישראל', יו"ר ועדת הכספים משה גפני מ'דגל התורה', יו"ר ועדת החינוך יעקב מרגי מש"ס ואפילו כמובן שר החינוך נפתלי בנט מ'הבית היהודי'.

אולם מי שעקב אחרי העיתונות החרדית הבין שבעיתון 'המבשר' ההישג נזקף בטבעיות לסגן השר מאיר פרוש שפעל רבות בנושא ואילו ב'יתד נאמן' נזקף אותו הישג בדיוק לזכותו של יו"ר ועדת הכספים משה גפני שפעל מול שר האוצר לאישור התקציב המיוחד.

כצפוי, המלחמה נמשכת גם בסיורים המתוקשרים. מלכתחילה תכנן ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט לקיים הבוקר (חמישי) סיור יחד עם סגן שר החינוך מאיר פרוש בקייטנות בתלמודי התורה ובבתי הספר בבני ברק במהלכו היו זוקפים השניים את ההצלחה לטובת נציג 'אגודת ישראל', אולם בשל חופשתו השנתית של זייברט בחו"ל נדחה הסיור לשבוע הבא.

מי שניצלו כמובן את המומנטום הכפול שנוצר הינם נציגי סיעת 'דגל התורה' שבחרו לקיים היום סיור מתוקשר לא פחות בראשותו של יו"ר ועדת הכספים ויו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני וסגני ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין ומנחם שפירא, בו כמובן נזקף ההישג הענק לטובת פעילותו של גפני כשבמקביל "הרוויחו" את העדרותו של זייברט הנמצא בקרב משלו מול 'דגל' בפרשת ההקצאות בבני ברק.

גפני התקבל בכבוד רב על ידי מנהלי תלמודי התורה ומנהלות בתי הספר שהודו לו מקרב לב על פעילותו הרבה למען התלמידים והתלמידות.

בבית הספר ברמת אלחנן שיבחה המנהלת את יוזמתו של גפני שפעל ללא לאות למען אישור התקציב. גפני הצהיר כי יש לפעול על פי חוק ולהשתמש בכסף למטרות המיועדות לו. "אני שמח שילדי הציבור החרדי מקבלים את מה שמגיע להם בזכות ולא בחסד", אמר גפני שמיעט לראות בפעילות משרד החינוך הישג.

"הם נתנו לנו מה שהם נותנים לכל ילדי בתי הספר בארץ והפסיקו את האפלייה וזה מה שהיו חייבים לעשות", אמר גפני.

גפני אף סייר בכיתות והתלמידות העניקו לו שי מיוחד כאות תודה על עזרתו הרבה.

בהמשך הגיע גפני גם לתמוד תורה 'רזילי' שם זכה לשבחים רבים מהמנהל וצוות המחנכים שסיפרו כי מדובר בהצלה של ממש עבור הילדים שללא זה היו מסתובבים חלילה בבטלה ושיעמום בביתם.

בסיום הביקור אמר ח"כ גפני ל"כיכר השבת" כי "ברוך השם השנה בניגוד למה שהיה בשנה שעברה התלמידים והתלמידות החרדים מקבלים קייטנה כמו כל הילדים".

"בני ברק זה סיפור של הצלחה", מוסיף גפני, "אנחנו נמצאים בבית הספר של החינוך העצמאי ברמת אלחנן, המנהלת אומרת שיש השתתפות של מאה אחוז מהתלמידות בקייטנה, אני רואה בזה הצלחה גדולה".

שאלנו את גפני על הקרב שהוא מנהל בימים אלה מול 'אגודת ישראל', אך הוא התחמק בחינניות והציע: "קח אבטיח".

לפני הכניסה לרכב מחדד גפני את הנקודה עוד יותר ומסביר: "עד היום האחרון היה מאבק (על התקציב. י"כ) היו כאלו שנכנסו לייאוש ואמרו שהשנה זה לא יילך, אני בשום פנים ואופן לא התייאשתי, אמרתי למשרד האוצר שהכסף יעבור ואם משרד המשפטים אומר שצריך לתת לכולם מאה אחוז אז שיתנו לכולם. באמת העבירו חמישים מיליון שקל. אני עד הרגע האחרון כדרכי לא הרמתי ידיים בשום אופן ואני שמח על כך ומודה להקדוש ברוך הוא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר