המשבר ביהדות התורה מחריף

ליצמן נגד 'דגל': נתנגד ל'חוק הנורווגי' שיכניס את אשר לכנסת

סגן השר ליצמן הודיע הבוקר ליו"ר ועדת חוקה סלומיאנסקי, כי בכוונת נציגי אגודת ישראל להצביע נגד "החוק הנורבגי", זאת בכדי שלא לסייע ליעקב אשר לשוב לכנסת. "דגל ישלמו את המחיר" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

יעקב אשר ישאר בחוץ? המשבר ביהדות התורה, שהחל בעקבות הקרב על מינוי נציג לוועדה למינוי דיינים - מחריף והבוקר (רביעי) הודיע סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ליו"ר וועדת החוקה ח"כ ניסן סלומיאנסקי, כי בכוונת נציגי אגודת ישראל להצביע בשבוע הבא כנגד "החוק הנורבגי.

הסיבה להתנגדות היא לאור העובדה שהחוק יאפשר גם לסגני שרים להתפטר מתפקידם בכנסת, מה שעלול לסייע לנציג תנועת דגל התורה ח"כ לשעבר יעקב אשר להיכנס לכנסת.

גורמים באגודת ישראל מבהירים, כי "לא ייתכן מצב בו דגל התורה מכריזה עלינו מלחמה ו"מריצה" נציג משלה (משה גפני) לתפקיד בוועדה למינוי דיינים, זאת בניגוד להסכם הפנימי וההבטחה לתמוך בנציג אגודת ישראל ח"כ ישראל אייכלר לתפקיד ואילו אנו בתמורה נמשיך לנהוג כאילו "עסקים כרגיל". בדגל התורה ישלמו את המחיר אם ימשיכו להתעקש על הצבת מועמד נוסף מטעמם זאת בניגוד לסיכומים איתנו", אומרים באגודת ישראל.

בסיעה החסידית גם מעלים את החשש, שבאם נציג הסיעה יפרוש לטובת אשר, יווצר איזון בין נציגי אגודת ישראל לדגל התורה, כאשר כיום קיים רוב מוחץ של ארבעה חכ"ים לסיעה החסידית מול שניים לסיעה הליטאית.

"למה שניתן להם פרס שלא מגיע להם על מגש של כסף", תוהים הבוקר בכעס באגודת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר