המכתבים המלאים

הרב שטרן פנה לרב הראשי: יו"ר המועצה מקשה עליי לתפקד

רבה של ירושלים הרב אריה שטרן שיגר מכתב חריף לראשל"צ הגר"י יוסף, בו טען כי יו"ר המועצה הדתית מונע ממנו לתפקד. הראשל"צ הפנה את הטענות לגר"ד לאו ולשר הדתות אזולאי (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשון לציון, רבה של ירושלים ויו"ר המועצה הדתית (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90, שלומי כהן - כיכר השבת וארי דודקביץ)

המאבק נמשך: היחסים בין רבה הראשי של ירושלים הגאון רבי אריה שטרן ליו"ר המועצה הדתית יהושע ישי לא נחשבים לטובים בלשון המעטה כבר מיום היבחרו של הרב לתפקיד. שיא העימות בין הצדדים מגיע בימים אלו לשיאים חדשים והטחת האשמות באחד בשני.

העיתונאי אבי מימרן חשף הערב ברדיו "קול חי" כי הרב אריה שטרן שיגר מכתב חריף לראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, בו הוא טוען כי יו"ר המועצה הדתית מונע ממנו את הפעילות למען הכשרות ואף "נכנס ללא רשות ללשכתו לקחת רשימות של משגיחים".

לידי "כיכר השבת" הגיעו מכתבו המלא של הרב שטרן והתגובות של הראשל"צ הגר"י יוסף. במכתב ששוגר אמש (שלישי) לראשון לציון כותב הרב שטרן: "הנני מתבקש להודיע לכם בזה, כי יו"ר הוועדה הממונה מר יהושע ישי מונע ממני לתפקד כראוי כאחראי על מערך הכשרות בעיר".

הרב שטרן מאשים: "זאת הוא עושה על ידי הוראה למפקחים שלא ישתפו עמי פעולה, וחמור מזה עוד נוסף היום כשנכנסו בלא ראשות ללשכתי והוציאו משם את רשימת המגיחים שהייתה אצלי ונחוצה לי במסגרת אחריותי על מערך הכשרות".

רבה של ירושלים טוען: "צריך לציין שכל זה נעשה לאחר שמצאנו ממצאים חמורים בכמה עסקים שאסור להשלים עמהם". הרב אריה שטרן מבקש מהגר"י יוסף להתערב בכדי שהוא לא יצטרך להודיע שהוא מסיר את אחריותו מכשרות העיר.

הראשל"צ הגר"י יוסף משגר מכתב חזרה לרב אריה שטרן ומשבח אותו בפתח המכתב: "הרב היקר, מזכה הרבים, שמן תורק שמו, כבוד שם תפארתו". במכתב מספר הרב יוסף לרב שטרן כי הוא קיבל את המכתב והעביר מכתב מקביל לרב הראשי האשכנזי הגאון רבי דוד לאו האחראי על תחום הכשרות, ובמקביל הוא מבקש לקיים דיון דחוף בישיבת מועצת הרבנות הראשית הקרובה.

במקביל מספר הגר"י יוסף כי הוא פנה במכתב נוסף גם לשר הדתות דוד אזולאי. במכתב לאזולאי כותב הגר"י יוסף: "אבקש לפעול לבדיקת הטענות ולהגיש לו את הסיוע הנדרש לו על מנת שיוכל למלא את תפקידו".

מכתבו של הרב אריה שטרן לראשל"צ הגר"י יוסף
מכתבו של הראשל"צ הגר"י יוסף לרב אריה שטרן
מכתבו של הראשל"צ הגר"י יוסף לגר"ד לאו
מכתבו של הראשל"צ הגר"י יוסף לשר הדתות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר