נתניהו: "העסקה עם איראן סוללת את הדרך לפצצה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שר החוץ הבריטי פיליפ המונד. בפתח הפגישה התייחס נתניהו להסכם עם איראן: "החלופה לעסקה הרעה הזאת איננה מלחמה" (חדשות, מדיני)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
נתניהו והמונד, הערב (תמונה ראשית: חיים צח, לע"מ. צילום: Alex Kolomoisky/POOL. וידאו: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (חמישי) עם שר החוץ של בריטניה פיליפ המונד. בפתח הפגישה אמר נתניהו: "שר החוץ המונד, ברצוני לברך אותך שוב בבואך לירושלים. ברצוני להביע בשנית את ההזדהות של ישראל עם אזרחי אנגליה בעקבות התקפת הטרור הקטלנית נגד תיירים בריטים בתוניסיה אשר ארעה בחודש שעבר. זה קרה בסמיכות רבה כל כך לציון העשור לתקיפות הרצחניות בלונדון אשר אירעו ב-7 ביולי".

בשלב זה עבר נתניהו לנושא החם - איראן: "שתי המדינות שלנו ממשיכות להתמודד עם הטרור של האסלאם הקיצוני אשר מובילות איראן ודאעש. איראן ממשיכה להיות המממנת הראשית של הטרור בעולם. פעולות הטרור שלה מתפרשות על פני יותר מ-30 מדינות, ברחבי חמש יבשות. העסקה עליה הוסכם בווינה, מצער אותי להגיד, סוללת את דרכו של משטר טרור זה לפצצה".

נתניהו הוסיף, "החלופה לעסקה הרעה הזאת איננה מלחמה. החלופה היא עסקה טובה יותר אשר תסיג לאחור את תוכנית הגרעין הצבאית של איראן ותיצור קשר בין הקלה בסנקציות על תוכנית הגרעין של איראן לבין שינוי בהתנהגותה. זהו סוג העסקה אשר תתקבל בברכה בתל אביב וכאן בבירת ישראל, ירושלים. ישראל תאמץ עסקה טובה שתחייב את איראן לבחור בין הדרך לפצצה לבין הקלה בסנקציות. למרבה הצער, העסקה הנוכחית מאפשרת לאיראן להימנע מהצורך לבחור. היא מסירה את הסנקציות היום וסוללת את הדרך לפצצה מחר".

לדברי ראש הממשלה, "אין זה ניצחון לדיפלומטיה, אלא כישלון של הדיפלומטיה, וכישלון זה מאיים על הישרדותה של ישראל, על ביטחונם של שכנינו הערבים ועל שלום העולם. העסקה שנחתמה עם איראן בווינה סוללת עבור איראן לא רק דרך אחת, אלא שתי דרכים לפצצה".

"איראן יכולה להגיע לפצצה על ידי רמיה ועקיפת מנגנון פיקוח רופף, כפי שעשתה צפון קוריאה, או שהיא יכולה להגיע לפצצה על ידי ציות להסכם, כיוון שהעסקה מאפשרת שיהיה לאיראן, תוך כעשור, מספר רב יותר של צנטריפוגות מהירות ויעילות יותר אף מאלה שיש ברשותה כיום" אמר נתניהו והוסיף, "זה יאפשר לאיראן לפתח יכולת לייצר אורניום מועשר עבור ארסנל גרעיני שלם עם אפס זמן פריצה. ועשר שנים חולפות כהרף עין".

"בו בזמן, הסרת הסנקציות שהעסקה מציעה תזרים מאות מיליארדי דולרים לקופה של איראן. כסף זה יממן את התוקפנות של איראן באזור ואת הטרור שלה ברחבי העולם".

נתניהו פנה להמונד: "אדוני שר החוץ, לישראל אין סכסוך טריטוריאלי עם איראן. למעשה, אין לנו כלל סכסוך עם איראן. עם זאת, מאז המהפכה האסלאמית, איראן מימנה, אימנה, חימשה ושלחה טרוריסטים אשר אחראים לרצח של מאות ישראלים ויהודים ברחבי העולם. ואיראן אומרת שיש להשמיד את ישראל, שיש למחות אותה מעל פני האדמה.

"לכן, אדוני שר החוץ, ישראלים יודעים טוב יותר מכולם מהו המחיר של סכסוך תמידי עם איראן, וזאת טעות לטעון שישראל מעוניינת בתוצאה כזאת. אנחנו מעוניינים בפתרון דיפלומטי כן ואפקטיבי. אולם, ישראלים גם יודעים מה יקרה אם נסיר את מגננותינו. התוצאה של צעד כזה תהיה באמת בלתי הפיכה. לכן זה ברור שייתכן שלא נסכים על הכול. אולם, כידידים ובני ברית, אנחנו יכולים להסכים שלא להסכים".

לסיום אמר ראש הממשלה, "אני מצפה לדיונים שלנו בנושא זה, בנושא קידום שלום וביטחון עם שכנינו הפלסטינים וחיזוק היחסים הבילטרליים בין ישראל לאנגליה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר