מעצרו של הרב שיינברג קוצר ביומיים: ישוחרר למעצר בית

פרקליטו של הרב החשוד במעשים חמורים ערער על החלטת בית-המשפט להאריך את מעצרו בשמונה ימים. בשל ההחלטה, הרב ישוחרר ממעצר ביום שלישי בשבוע הבא (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חשוד במעשים חמורים. הרב שיינברג (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב "עזרת נשים")

בית המשפט המחוזי בנצרת הורה היום (שישי) לקצר ביומיים את מעצרו של הרב עזרא שיינברג מצפת.

בכך קיבל בית המשפט את הערעור שהוגש באמצעות פרקליטו עו״ד אפרים דמרי, וזאת לאחר שבית המשפט אתמול קבע להאריך את מעצרו בשמונה ימים נוספים.

בשל ההחלטה, הרב ישוחרר ממעצר ביום שלישי בשבוע הבא וישהה במעצר בית.

כזכור, הרב שמואל אליהו פוצץ את הפרשה לפני כשבועיים כאשר הודיע כי יש להתרחק ממנו, יום לאחר מכן הוא נעצר בנתב"ג, בשעה שככל הנראה ניסה לברוח מהארץ. פרקליטו הכחיש כי ניסה להימלט וטען כי לא ידע על החשדות כשהגיע לנמל התעופה.

מאז מעצרו, העריך בית המשפט שוב ושוב את האיסור על פרסום שמו של הרב שיינברג. אולם אמש קבע השופט אורי שוהם כי ניתן לפרסם את שמו של הרב.

"בהתייחס לנזק החמור הנטען, אשר עלול להיגרם למבקש מן הפרסום, לא מצאתי כי יש בנזק זה, לרבות במצבו הבריאותי והאישי של המבקש, כדי להטות את הכף לעבר מניעת פרסום שמו" הורה השופט.

"הנזקים עליהם מצביע המבקש, אינם שונים מנזקיו של כל אדם הנתון בחקירה פלילית בגין חשד לביצוע מעשים חמורים, כדוגמת אלו בהם נחשד המבקש, ואין נפקא מינה לעובדה שהמבקש הינו אדם מוכּר, אשר זהותו ידועה בקרב בני קהילתו. מעבר לזאת, המבקש לא תמך את בקשתו באישורים רפואיים קונקרטיים המעידים על כי חשיפת שמו עלולה להחמיר את מצבו הבריאותי".

הרב עזרא שיינברג (46) נשוי ואב לשמונה ילדים. הוא הוסמך לרבנות על ידי הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצ"ל ובשנים האחרונות שימש כראש ישיבת אורות האר"י בצפת. הבד"צ שהפעיל בשם "אורות אליהו" זכה מוקדם יותר היום להתנערות מצדו של הרב שמואל אליהו. הרב שיינברג נחשב גם ל"מקובל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר