המשבר ב'יהדות התורה'

אגו"י פועלת לדחיית החוק הנורבגי, ב'דגל' תוקפים בחריפות

המשבר ב'יהדות התורה' סביב הוועדה למינוי דיינים מביא את 'אגו"י' לפעול לדחיית ההצבעה על החוק הנורבגי • ב'דגל התורה' תוקפים בחריפות ומאיימים: למהלך צפויות משמעויות על האחדות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני וליצמן (צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)

המשבר ב'יהדות התורה': הבוקר (ראשון) צפוי לעלות בוועדת השרים בממשלה אישורו של החוק הנורבגי המאפשר לשרים וסגני שרים להתפטר לטובת הבא אחריהם ברשימה שייכנס לכהן כחבר כנסת.

מהחוק החדש צפויים ליהנות בין היתר חברי הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי) אברהם מיכאלי (ש"ס) ויעקב אשר (יהדות התורה).

על רקע המשבר הפנימי בתוככי מפלגת 'יהדות התורה' והוויכוח על זהות נציג הסיעה בוועדה למינוי דיינים פועלים גורמים בכירים בתנועת 'אגודת ישראל' לדחיית העלתו של החוק היום בממשלה אולם נדמה כי הסיכויים לכך נמוכים.

ב'אגודת ישראל', שם התחייב ח"כ יעקב ליצמן להתנגד לחוק זאת באם לא יוריד ח"כ משה גפני מסיעת 'דגל התורה' את מועמדותו לוועדה למינוי דיינים, מבקשים לגרום לכך שהחוק יעלה רק בשבוע הבא זאת לאחר קיום הבחירות לנציגי הוועדה למינוי דיינים מה שיאפשר להם לטעון כי התנגדותם הינה בסך הכל תגובה לצעד החד צדדי שעושה 'דגל התורה'.

במקביל מחריפים ב'דגל התורה' את הטון ומבהירים כי הצבעה נגד החוק הנורבגי תהיה צעד חסר תקדים בדברי היהדות החרדית. "קשה להאמין שנציגי סיעה חרדית בכנסת יבקשו להמעיט בכוח החרדי ולהקטין אותו חלילה", אומרים ב'דגל' ומבהירים כי "באם יעשו כך בסיעה החסידית הרי שלמהלך צפויות משמעויות מרחיקות לכת על האחדות והשלום הפנימי ביהדות התורה".

גורמים בכירים בתנועה הליטאית בוחרים להאשים את נציג חסידות בעלזא ח"כ ישראל אייכלר כמי שלטענתם "גורר" את ח"כ יעקב ליצמן ושאר החברים באגו"י למהלך חסר תועלת ולמחלוקת מיותרת.

"הרי לכולם ברור שהסיכויים של אייכלר להיבחר כנציג יהדות התורה לוועדה למינוי דיינים נמוכים ואולי אף אפסיים", אומרים בתנועה הליטאית, "מנגד ח"כ גפני שימש בוועדה מזה שנים רבות ויש לו נסיון רב בכך".

"מדוע בוחר אייכלר לקחת סיכון ולפגוע באינטרס של הציבור החרדי ושל עולם התורה?", תוהים בדגל ומבהירים כי מדובר בחוסר אחריות משווע.

"זהו צעד טפשי שנועד לקחת מגפני ומדגל את מה שמגיע להם באופן טבעי ופשוט ולא ברור מדוע אייכלר מכניס את חבריו באגודת ישראל לתסבוכת הזאת", אומרים בדגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר