לקראת איום בפרישה?

'מועצת גדולי התורה' תתכנס לדיון חירום נגד קיצוצי נתניהו

חברי מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' יתכנסו לדיון חירום בדרישת נתניהו לקצץ בתקציבים שהובטחו. בנוסף, חברי המועצת ידונו ככל הנראה גם במשבר מול סיעת 'דגל התורה' (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל (צילום: משה גולדשטיין)

לקראת איום בפרישה? בשעה 16:00 אחר הצהריים (שני) צפויים להתכנס גדולי האדמו"רים, חברי מועצת גדולי התורה של תנועת 'אגודת ישראל', בבית הוועד הפועל העולמי בירושלים, לדיון חירום מיוחד בנושאים שעל סדר יומו של הציבור החרדי.

היוזמה לכינוס החריג נולדה בעקבות דרישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר לקצץ בתקציבי הישיבות וכן בהבטחות לקצבאות הילדים - דברים שסוכמו במשא ומתן הקואליציוני.

חלק מגדולי ישראל ובראשם כ"ק מרן האדמו"ר מגור סוברים כי יש להילחם בכל הכוח על כוונתו של נתניהו לקצץ במה שהובטח ואולי אף "לשבור את הכלים" תוך איום נחוש לצאת מהממשלה שהוקמה בתמיכת המפלגות החרדיות.

מנגד, אדמו"רים אחרים כדוגמת כ"ק האדמו"ר מבעלזא סבורים כי אמנם יש להצהיר באופן נחרץ שהיהדות החרדית אינה מוותרת על דרישותיה המוצדקות ועל מה שהובטח לה בהסכם החתום אך אין צורך "לקרוע את החבל" מול נתניהו ולהוביל כבר כעת למצב שעלול להיות בלתי הפיך.

בכינוס היום צפויים האדמו"רים לשמוע סקירה מאת חברי הכנסת בעניין החשוב ולקבל החלטות בנידון.

בנוסף צפויים ככל הנראה חברי הכנסת של "אגודת ישראל" לעלות בפני גדולי הדור מהמועצת החסידית את המשבר מול סיעת "דגל התורה" זאת על רקע המחלוקת בשאלת זהות הנציג בוועדה למינוי דיינים כאשר באם הדבר יעלה על שולחן הדיונים צפויים האדמו"רים להעניק לנציג אגודת ישראל ח"כ ישראל אייכלר גיבוי נחרץ לעובדה שהינו נציג מפלגת יהדות התורה וכי יש לתמוך במועמדותו.

כזכור אמש מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן הורה ליו"ר "דגל התורה" ח"כ משה גפני שלא להסיר את מועמדותו לוועדה למינוי דיינים זאת לאחר שהכריע כי התפקיד שייך לדגל התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר