אחרי 70 שנה נחשף: גופות 86 נרצחים בשואה מוחזקות במעבדה

70 שנה כבר חלפו מאז, אבל רק אמש חשפו רשויות העיר שטרסבוג שבצרפת, כי במעבדה בעיר מוחזקים שרידי הגופות של 86 קדושים שנרצחו בתאי הגזים בשואה, ובגופם ביצעו הנאצים ניסויים (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

מזעזע:70 שנה אחרי, רק עכשיו הודיעו רשויות העיר שטרסבורג שבצרפת, כי במעבדה בעיר מוחזקים שרידי גופותיהם של 86 יהודים.

על פי הדיווח ב"דיילי מייל", מדובר בחלקי גופות של יהודים שנרצחו בתאי הגזים במחנה שטרוטהוף שבצפון מזרח צרפת, וקצין SS, רופא בשם אוגוסט הירט, שעמד בראש אוניברסיטת הרייך בשטרסבורג, לקח את הגופות למעבדה שם ערך בהם ניסוים שונים, לתועלת מדענים שחקרו את ה"גזע העלין". הוא הספיק להתאבד לפני שנשפט.

בקהילה היהודית היו בטוחים עד כה, כי כל הגופות נקברו בשנת 1946 בקבר אחים בעיר, אולם רק אמש (ראשון) חשפו הרשויות כי השרידים עדיין במעבדה. כעת יובאו גופות הקדושים לקבורה כהלכה.

ההיסטוריון רפאל טולדנו, הסביר כי בין הממצאים במעבדה ישנה צנצנת עם חתיכות עור של הקדושים וכן מבחנות עם חלקי מעיים וקיבה. חלק מהגופות בותרו או נשרפו, לצורך המחקרים השונים.

בקהילה היהודית זועמים על הגילוי המאוחר, דובר מועצת המנהלים של ארגון המאגד את היהודים במקום אמר: "הגילוי מעלה שאלות קשות בנוגע למי שידע על השרידים ולמה הם לא נחשפו מוקדם יותר. אנחנו מצפים לחקירה מקיפה בעניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר