גפני יפרוש?

מרן הגראי"ל שטיינמן ידון שוב בסכסוך ביהדות התורה

בעקבות ההתפתחויות במחלוקת בין דגל התורה ואגודת ישראל על מקום בוועדה למינוי דיינים, צפויים חברי הכנסת של 'דגל' להגיע שוב למעונו של מרן הגראי"ל שטיינמן ולקבל את הכרעתו בנושא (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן וח"כ משה גפני (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

הקרע ב"יהדות התורה" על רקע זהות נציג המפלגה בוועדה למינוי דיינים: בשעות הערב (שני) הכריעו גדולי האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה של תנועת "אגודת ישראל" לתמוך באופן סופי בנציג סיעת אגודת ישראל ח"כ ישראל אייכלר לחבר הוועדה למינוי דיינים, כאשר לתפקיד מתמודד גם יו''ר תנועת "דגל התורה" ח"כ משה גפני.

כפי שחשף "כיכר השבת", מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הורה לחברי הכנסת שהגיעו למעונו בתחילת השבוע שלא להוריד את מועמדותו של גפני.

ל"כיכר השבת" נודע כי עד יום רביעי הקרוב צפויים חברי הכנסת של דגל התורה להגיע שוב למעונו של מרן ראש הישיבה ולהציג בפניו שוב את כל הצדדים, זאת לאור השינויים שהתרחשו ולקבל הכרעה נוספת בעניין. "מרן הגראי"ל הורה לגפני להתמודד והוא עושה זאת. באם מרן יורה באופן אחר גפני כמובן יקבל את הכרעתו ככל שיורה לו" נאמר.

גפני מנסה לגייס לטובתו את קולות חברי האופוזיציה ואף נפגש לצורך כך עם יו''ר מפלגת המחנה הציוני יצחק בוז'י הרצוג, זאת לאחר שבעקבות דיל שתפר ח"כ יעקב ליצמן - הודיעו ראשי סיעות הקואליציה על תמיכה באייכלר לתפקיד.

הערב נועד גפני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בניסיון למצוא פתרון למשבר שמעיב ומקשה על אישורו של החוק הנורבגי בכנסת (בשל התנגדות סיעת אגודת ישראל). בישיבה השתתף גם יו''ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי וגפני קבל על כך שהוא כיו"ר סיעת דגל התורה לא משתתף במפגשי פורום ראשי סיעות הקואליציה. הצדדים ניסו להגיע להבנות אולם עד עתה אין פריצת דרך המאפשרת להגיע לפתרון המשבר הפוליטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר