האיחוד האירופי נגד ישראל: מבצעת טרנספר לבדואים

שרי החוץ של האיחוד האירופי בשורת גינויים נגד ישראל: "עורכת טרנספר בכוח לבדואים, בונה מאחזים בלתי חוקיים ומאפשרת אלימות מתנחלים" (חדשות, מדיני)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שרי החוץ של האיחוד האירופי פרסמו הערב (שני) בבריסל שורת גינויים נגד ישראל. בין היתר, שרי החוץ תוקפים את "הטרנספר" שישראל עורכת למגזר הבדואי, מעודדת אלימות מתנחלים ובונה מאחזים בלתי חוקיים.

שרי החוץ קראו לישראל להקל על תנועת הפלסטינים ולאפשר בנייה מואצת של הפלסטינים, זאת בכדי "לחזק את השגשוג והביטחון של שני הצדדים". כאמור, שרי החוץ תקפו את "הטרנספר" לבדואים וקראו לישראל לעצור תוכניות "לטרנספר של אוכלוסיה, הריסת בתים ותשתיות" בקהילות הבדואים אבו נוואר וסוסיה בדרום הר חברון.

בנוסף, שרי החוץ האירופיים מציינים שוב שההתנחלויות מנוגדות לחוק הבינלאומי, ושהמדיניות הישראלית מסכנת את פתרון שתי המדינות. השרים תקפו את פעולות ישראל כגון: "הקמת מאחזים, אלימות מתנחלים, בניית חומת ההפרדה, הגבלת תנועה של פלסטינים, פינוי אוכלוסיה, הריסת בתים והחרמת נכסים, כולל פרויקטים שמומנו על ידי האיחוד".

השרים אף תקפו את ההתנחלויות במזרח ירושלים וטענו כי הן מסכנות את האפשרות שירושלים תשמש בירה של שתי המדינות: "האיחוד יפקח מקרוב על ההתפתחויות בשטח וההשלכות שלהן, ויישאר מוכן לנקוט צעדים נוספים במטרה להגן על האפשרות לפתרון שתי המדינות".

עוד נכתב בהחלטת שרי החוץ כי "האיחוד האירופי והמדינות החברות בו מדגישים את המחויבות שלהם ליישום מלא ואפקטיבי של ההחלטות הקיימות וההסכמים הדו-צדדיים הנוגעים למוצרים מהתנחלויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר