אבנים הורגות

הכנסת אישרה: חמש שנות מאסר למיידי אבנים על שוטרים

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הקובעת להחמיר את העונש על מיידי אבנים. "הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות על ידי יידוי אבנים עונשה חמש שנות מאסר" (חדשות,ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפגין חרדי אוחז באבן. אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק העונשין הקובעת להחמיר את העונש על מיידי האבנים. חוק שעשוי להשפיע גם על קומץ המפגינים החרדים שמיידים אבנים במהלך הפגנות.

בהצעת החוק מוצע "לקבוע עבירה של הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות על ידי יידוי אבנים או חפצים, שעונשה חמש שנות מאסר. כמו-כן מוצע לקבוע מדרג ענישה לעבירות של יידוי אבנים או חפצים אל עבר רכב בנסיעה".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "החוק המוצע מטרתו לסייע בהתמודדות עם תופעת יידוי האבנים, שהפכה שכיחה בשנים האחרונות ושבשלה מוגשים כ– 1,000 כתבי אישום בשנה. מטבע הדברים, יידוי אבנים או חפצים אחרים על כלי תחבורה במהלך נסיעתם עלול לסכן את היושבים ברכב ואת שאר הנוסעים בכביש".

יו"ר ועדת חוקה ניסן סלומינסקי הציג את ההצעה ואמר: "דוד הרג את גוליית, הפלישתי החזק ביותר באמצעות אבן, במילים אחרות אבן הורגת".

ח"כ אחמד טיבי אמר במהלך הדיון במליאה: "יש הוראה בצבא שאם מגיעים חיילים אל אזור שיש בו הפגנה של יהודים ואחד המפגינים מתנפל על חיילים, אסור לירות בו כי הוא יהודי. באותן נסיבות כשמדובר בערבים יורים כדי להרוג, לנטרל קורים לזה. יש מקרים שיהודים תקפו קצינים ואפילו לא נעצרו. על אחד מיכם יודע שדינו של פלשתיני גם אם הוא זורק אבן לא קטלנית, דינו למות. הכי מקומם זה ירי בגב".

לאחר דבריו של ח"כ טיבי, סגן יו"ר הכנסת חיליק בר שניהל את הדיון אמר: "אתה יכול וזה בסדר לבקר את חיילי צה"ל, רק תזכור שבזכותם אתה יכול לקיים את הדיון הזה פה, כמו שהם שומרים עלי הם שומרים גם עליך, בג'ונגל של המזרח התיכון". הדברים עוררו את חמת זעמם של חברי הכנסת מהרשימה המשותפת וממרצ. ח"כ טיבי אמר: מה ההבדל בין מה שאתה אומר לבין הדברים של ירון מזוז?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר