פרשת דברים • הראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר עם וורט על הפרשה

מחפשים דבר תורה לשולחן שבת? מעוניינים להכיר את הפרשה ולשתף את בני המשפחה? הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר מתארח מדי שבוע ב"כיכר השבת" ומגיש דבר תורה קצר על הפרשה • צפו (כיכר לשבת)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: שלומי כהן)

מחפשים דבר תורה לשולחן שבת? מעוניינים להכיר את הפרשה ולשתף את בני המשפחה? הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, רבה של ירושלים, מתארח מדי שבוע ב"כיכר השבת" ומגיש דבר תורה קצר על הפרשה.

והשבוע - וורט על פרשת דברים, שבת תשעה באב.

קטע מתוך דבריו של הגר"ש עמאר:

"אנחנו השבת בפרשת דברים, השבת הזו היא יום תשעה באב, שנדחה הצום ליום י' באב שחל ביום ראשון, יהי רצון שידחה לגמרי והקב"ה יהפוך את היום הזה ליום חג.

"גם בשבת הזו אנו קוראים את התוכחה השלישית, והיא מישעיהו הנביא, הנביא מוכיח תוכחה נוראה, אומר 'ידע שור קונהו וחמור אבוס בעליו ישראל לא ידע עמי לא התבונן'.

"נשאלת השאלה? מה הוא הדבר הזה ששור יודע, חמור מבין וישראל לא יודעים, יש כזה סוד? שהחמור ושהוא יודעים וישראל לא?

"אומר הנביא, השור והחמור הם מהבהמות הפשוטות, לא פיקחות. שור קצת יותר פיקח - הוא מכיר את קונהו, חמור לא אכפת לא מקונהו ולא ממוכרו הוא מכיר רק איפה שיש אוכל.

"יש דקדוק נפלא של האלשי"ך הקדוש, לא כתוב 'וחמור אבוסו' אלא 'חמור אבוס בעליו', מה המילה בעליו באה לאמר? אלא אפילו החמור שהוא הכי פחות חכם מכל הבהמות, כשהוא בא לאבוס לאכול הוא יודע שהאבוס לא נותן אוכל, אלא הוא יודע שהאבוס תלוי בבעליו, וכשהוא לא מוצא אוכל באבוס הוא פונה לבעליו, אפילו החמור יודע שהאבוס לא נותן אוכל, אומר - את זה ישראל לא ידע".

"כשאדם מתחיל להתרגל לחשוב בדעתו שהעבודה שלו מפרנסת אותו אז הוא פחות מהשור והחמור, כי אז הוא מאמין באבוס ולא בבעליו".

צפו בדברים המלאים של הראשל"צ הגר"ש עמאר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר