דיווח בארה"ב

ישראלים חשודים בפשעי סייבר - מהחמורים בשנים האחרונות

כלי התקשורת בארה"ב מדווחים כי ה-FBI האמריקני ומשטרת ישראל עצרו ארבעה בני אדם, מתוכם שני ישראלים, בחשד כי ביצעו מספר פשעי סייבר - מהחמורים ביותר בשנים האחרונות (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כלי תקשורת בעולם מדווחים כי ה-FBI האמריקני ומשטרת ישראל עצרו היום (שלישי) ארבעה בני אדם בפלורידה, ארה"ב, ובישראל, בחשד להונאת ניירות ערך מורכבת הקשורה לפריצות למחשבי בנק ג'יי פי מורגן ומוסדות פיננסיים נוספים.

בין העצורים שני אזרחים ישראלים, אזרח אמריקני המתגורר בארה"ב ובישראל, ואדם נוסף. חשוד אחר בפרשה טרם נעצר. כאמור, אנשי הקבוצה חשודים בהונאת ניירות ערך, שקשרה אותם במעורבות בפריצה למחשבים של גופים פיננסיים גדולים בעולם, ולפריצה הגדולה למחשבים של בנק ג'יי פי מורגן.

מדובר בחקירה שנמשכה מספר חודשים, כאשר על פי רשויות החוק בארה"ב, חברי הקבוצה למדו יחד לפני עשור באוניברסיטת פלורידה סטייט. על פי הדיווחים, החמישה עומדים מאחורי אחת מפרשות הסייבר הגדולות בהיסטוריה של הבנקאות בשנים האחרונות.

כאמור, מדובר בפרשה בינלאומית, כאשר בעקבות בקשת מעצר שהעבירו רשויות החוק האמריקניות, עצרה היום יחידת הסייבר הארצית את שני הישראלים החשודים במעורבות בהונאה. במהלך החקירה עלו ראיות הקושרות לכאורה את החשודים להרצת מניות בבורסה האמריקנית. כחלק מהחקירה, משטרת ישראל ערכה חיפוש בבתיהם ובמשרדיהם של החשודים.

מחר בבוקר צפוי להתקיים דיון בבית המשפט השלום בירושלים בבקשת המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה להאריך את מעצרם של החשודים, זאת על מנת להסגירם לידי רשויות החוק בארה"ב.

במסמך של ה-FBI נטען כי הם חברי הקבוצה קשורים לאחת מפריצות המחשבים הגדולות בהיסטוריה לבנק אמריקאי. מדובר בפרשייה חובקת עולם ומורכבת, כאשר על פי החשד מדובר במערכת של האקרים שחברו לארגון פשיעה גדול, שהצליח להגיע למוסקווה, תל אביב ופלורידה.

בנוסף, בכתב האישום נטען כי אחד החשודים, המתגורר בישראל, ואדם נוסף, מואשמים בהונאת ניירות ערך, במטרה להריץ מניות בעלות ערך נמוך. שני חשודים נוספים שנעצרו בפלורידה מואשמים בהפעלת עסק בלתי חוקי של משלוחי כספים הקשורים להונאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר