פטירת הגר"י מנדלסון: 'יתד' ו'המבשר' דיווחו, 'המודיע' התעלם

'יתד נאמן' ו'המבשר' דיווחו בהרחבה על פטירת הגר"י מנדלסון זצ"ל, שהינו דמות מוערכת בחצר גור, ולעומת זאת 'המודיע' בחר התעלם. הרקע: סכסוך ישן בין ישיבת "נר ישראל" לאיחוד מוסדות גור (מדיה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגר"י מנדלסון זצ"ל (באדיבות המצלם)

הסתלקותו לגנזי מרומים בליל שבת האחרון של הגר"י מנדלסון זצ"ל ראש ישיבת 'נר ישראל' לצעירים של חסידי גור ומדמויות ההוד שבחסידות ומסע הלווייתו הציפו שוב את חילוקי הדעות והבדלי הגישות בין היומונים החרדיים.

הרב מנדלסון שהינו דמות תורנית מוערכת בחצר גור שהיה מקורב לאדמו"רי שושלת גור והיה ידוע כתלמיד חכם, זכה לכתבות אוהדות במיוחד ביומונים 'המבשר' ו'יתד נאמן' שסיקרו את דמותו ופועליו בהרחבה, זאת בניגוד לעבר שלא פרסמו כתבות על ראשי ישיבות בגור, זאת לעומת 'המודיע' שלא סיקר את פטירתו למעט פרסום מודעת אבל של המשפחה.

העיתון הליטאי 'יתד נאמן' אף הגדיל לעשות וציטט חלקים נכבדים מהספדו מרטיט הלב של הגאון רבי שאול אלתר ראש ישיבת "שפת אמת" מגור שהביע את כאבו על הצער שנגרם למנוח וביקש מחילה מהנפטר בשם הנמצאים בלוויה ובשם אלו שאינם נמצאים.

גורמים מקרב תלמידיו של המנוח זצ"ל הביעו פליאה על עיתון 'המודיע' שהחליט להתעלם מפטירתו של מי שהיה בשר מבשרה של החסידות הגדולה וממקורביו של ה"בית ישראל" זיע"א, זאת לעומת 'המבשר' ו'יתד' שבחרו להעניק את הכבוד הראוי למנוח ששימש כראש ישיבת גור משך למעלה משלושים שנה.

לדברי גורמים הנמצאים בהבנת העניין הטריגר לפרשה הכואבת הוא סכסוך ישן בין ישיבה לצעירים נר ישראל לבין איחוד מוסדות גור, סכסוך שהוביל לסגירת שערי הישיבה ברחוב רבינו גרשום בירושלים ולמכירת הבניין אותו בנה ראש הישיבה ביזע ועמל רב. 'המודיע' שמזוהה מטבע הדברים עם הסיעה המרכזית בחרו מסיבותיהם שלהם שלא לחלוק כבוד אחרון להגר"י מנדלסון זצ"ל.

משה א' (השם שמור במערכת) תלמיד ותיק שגילה את ההתעלמות של 'המודיע' החליט לבטל את המנוי שלו לעיתון. "גם מי שבוחר למחוק או להתעלם מאדם כזה או אחר, מקבל אותו ביומון המפלגתי השני", הוא אומר.

למען ההגינות, מסביר גורם המעורה בפרטים, חייבים לציין כי במהלך הסכסוך בישיבה נרשמה מתיחות בין הרב מנדלסון להנהגה בחצר הקודש גור, ויתכן שזה מה שגרם לשאר העיתונים, שבדרך כלל לא לא מסקרים נפטרים מחסידות גור, לפרסם כתבות על הנפטר ומנגד לעיתון "המודיע" להתעלם מפטירתו.

הכתבה ב'המבשר'
הכתבה ב'יתד נאמן'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר