עיריית תל אביב אישרה את הפרויקט הענק של קירוי נתיבי איילון

מדובר בפרויקט הגדול ביותר בישראל בתחום המוניציפלי, והוא צפוי לשנות את אזור מרכז העסקים הראשי ולקשר בין מזרח העיר למרכזה. צפו בהדמייה: כך ייראו נתיבי איילון החדשים (חדשות,ארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(וידאו: View point)

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר תל אביב החליטה היום (רביעי) להמליץ בחיוב בפני הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה על פרסום הודעה בדבר הכנת תוכנית בניין עיר (תב"ע) לפי סעיף 77 לחוק התכנון והבנייה, אשר תאפשר לבצע את פרויקט קירוי נתיבי איילון.

בנוסף, הוחלט על קביעת מגבלות להוצאת היתרי בנייה בתחומה של התוכנית, זאת בכדי להבטיח כי כל היתרי הבנייה אשר יינתנו בתחום התוכנית לא יפגעו באפשרות לבצע את הפרויקט.

מדובר בפרויקט הגדול ביותר בישראל בתחום המוניציפלי, והוא צפוי לשנות את אזור מרכז העסקים הראשי ולקשר בין מזרח העיר למרכזה. הפרויקט לקירוי נתיבי איילון - שחוצים כעת את העיר לשניים וגורמים לזיהום אוויר קשה - עשוי להגיע לשטח של כ-240 דונם, והוא ייצור שטח ציבורי חדש על בסיס שטח קיים.

כחלק מהפרויקט, נתיבי איילון יקורו והשטח מעל יהפוך לגינות ציבוריות ענקיות - עם מסלולי אופניים והליכה, שטחים ירוקים, בתי קפה ופעילות מסחרית - כאשר מסביב ייבנו מגדלים ובניינים רבים.

עם זאת, הקמת הפרויקט תסתיים רק בעוד שנים רבות, כאשר הצפי להבאת תוכנית האב לדיון בוועדה המקומית הוא תחילת שנת 2016. עלות הפרויקט נאמדת בכשני מיליארד שקל והוא מתוכנן על ידי משרד לרמן אדריכלים ומחלקת תכנון מזרח באגף תכנון העיר במינהל ההנדסה של העירייה.

צילום: עיריית תל אביב
צילום: עיריית תל אביב
צילום: עיריית תל אביב
צילום: עיריית תל אביב
הדמייה: viewpoint
הדמייה: viewpoint

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר