ארבעה דרוזים נוספים נעצרו בחשד לתקיפת האמבולנס בגולן

המשטרה עצרה הלילה ארבעה דרוזים נוספים בחשד למעורבות בתקיפת האמבולנס בגולן, שהוביל פצועים סורים לטיפול בישראל, מה שגרם למותו של אחד מהם ולפציעת שני חיילים (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
האמבולנס שהותקף (צילום: אביהו שפירא - YNET)

ארבעה חשודים נוספים נעצרו הלילה (חמישי), בחשד למעורבות בתקיפת האמבולנס במג'דל שמס לפני כחודש.

באירוע שהתרחש בחודש שעבר, עשרות תושבים דרוזים תקפו אמבולנס צבאי באזור נווה אטי"ב, שהוביל שני פצועים סורים מהלחימה בסוריה, לקבלת טיפול רפואי בישראל.

אחד מהפצועים הסורים נרצח כתוצאה מהלינץ' שנעשה בו והפצוע השני נפצע באורח אנוש. בנוסף, שני חיילי צה"ל נפצעו באורח קל באירוע. לאמבולנס הצבאי נגרם נזק. כוחות צה"ל התעמתו במקום עם התוקפים.

בשבוע שעבר פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד כמאל עאמר בן 22 ויוסף שריף בן 54 תושבי כפר חורפיש בגין תקיפת אמבולנס צבאי שהעביר פצועים סורים.

על פי עובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עורכת הדין רונית גרניק-סופר עולה, כי אמבולנס צבאי עשה את דרכו ממחנה צבאי פילון, הסמוך לצפת, לכיוון נהריה, ובו רופא במילואים וארבעה חיילים - נהג ושלושה חובשים ואיתם שני פצועים מסוריה וזאת לצורך אשפוזם בבית החולים נהריה.

סמך לשעה 01:30 בלילה הגיע האמבולנס לאזור כיכר "סולטאן באשא" בחורפיש, שם התקהלו באותה עת עשרות אנשים, בהם הנאשמים ואחרים שזהותם אינה ידועה למאשימה.

המתקהלים עמדו על הכביש וחסמו בגופם את נתיב נסיעת האמבולנס. נהג האמבולנס בתגובה, האט את מהירות נסיעתו ופתח את חלון כדי לברר מדוע המתקהלים חוסמים את הכביש. בשלב זה, ניגש אל האמבולנס אחד המתקהלים, התקרב אל חלון הנהג ואמר "אנחנו יודעים מה יש לך מאחורה". והחלו המתקהלים לדפקו בחוזקה על דפנות האמבולנס, ולזרוק חפצים ואף ניסו לפתוח את דלת הנוסע והנהג. החיילים סגרו בכוח את דלתות האמבולנס, ונמלטו מהמקום.

בהמשך, ובעוד האמבולנס נוסע לכיוון היציאה מחורפיש, נכנסו חלק מהמתקהלים בהם שני הנאשמים לרכבים ופתחו במרדף אחר האמבולנס. במהלך המרדף אף ניסו להוריד את האמבולנס מהכביש הנסיעה.

בעוד האמבולנס ממשיך להימלט, עקפו הנאשמים עם רכבם את האמבולנס והתקדמו במעלה הכביש. ובסמוך לצומת צוריאל, עצר עאמר את רכבו וחסם את כל הנתיב הימני במטרה למנוע מהאמבולנס לעבור. בהמשך יצאו הנאשמים והנוסעים האחרים מהרכב ונעמדו זה לצד זה לרוחב הנתיב השמאלי ובכך חסמו בגופם גם את הנתיב השמאלי, במטרה למנוע מהאמבולנס לעבור ולהתקדם בנסיעה.

בהגיע האמבולנס למקום בו עמדו הנאשמים, ניסה נהג האמבולנס לתמרן ולעקוף את הנאשמים אך שריף שעמד בדרכם, נמנע מלזוז ובניסיון לתמרן ולעקוף אותו נפגע שריף בגופו מצידו הימני של האמבולנס ורק בהגיע האמבולנס לתחנת משטרת מעלות, חדלו הנאשמים ממרדפם אחר האמבולנס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר