14 חברי כנסת הצטרפו להצעת חוק נגד סרבני דין מאירופה

שרת המשפטים איילת שקד נועדה עם נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגאון רבי פנחס גולדשמידט, שביקש סיוע בהעברת הצעת החוק להפעלת סנקציות וההענשה כלפי סרבני בתי הדין באירופה (בארץ)

הרבנים בפגישה עם הגר"ד לאו (צילום: ועידת רבני אירופה)

שרת המשפטים איילת שקד נועדה עם הגאון רבי פנחס גולדשמידט, נשיא 'ועידת רבני אירופה', אב"ד ורבה של מוסקבה, שביקש ממנה לסייע בהעברת הצעת החוק להפעלת סנקציות וההענשה כלפי סרבני בתי הדין באירופה.

במהלך הפגישה אמרה השרה שקד לרב גולדשמידט כי "חשוב לטפל בנושא סרבני בתי הדין באירופה. סבלן של העגונות הדיר שינה מעיניהם של שלוחי הציבור, רבנים ודיינים, לאורך כל ההיסטוריה, אנחנו נעשה כל שביכולתנו להקל על סבלן". שקד הוסיפה והבהירה: "לא נסכים שישראל תהפוך למקלט לסרבני גיטין באירופה".

הצעת חוק שגובשה עך ידי הרבנות הראשית לישראל ו'ועידת רבני אירופה' הוגשה בקדנציה הקודמת על-ידי ח"כ בארהם מיכאלי והוגשה מחדש על-ידי חברי הכנסת יעקב מרגי, עליזה לביא וינון מגל.

ל"כיכר השבת" נודע כי עד כה הצטרפו 14 חברי כנסת מסיעות שונות להצעת החוק שקובעת כי הסמכות השיפוטית בישראל תפעיל סנקציות וההענשה כלפי סרבני בתי הדין באירופה שיגיעו לישראל.

הגר"פ גולדשמידט הזכיר את דבריו בדיון המיוחד שהתקיים ב'ועידת רבני אירופה' בברלין בו הוחלט כי כל רבני וראשי קהילות הקודש החברים ב'ועידת רבני אירופה' – CER וב'קונגרס היהודי האירופי' – EJC לא יאפשרו כל קבלת שירותי דת וחברות בקהילות הקודש באירופה לסרבני דיון בבית דין רבני וכי הועידה מקדמת במקביל הצעות חקיקה במוסדות האיחוד האירופי ובכמה ממדינות אירופה בדומה לחקיקה הקיימת במדינת ניו יורק בעניין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר