הגיע הזמן

דיווח: פולארד ישוחרר תוך שבועות או חודשים

לפי ה"וול סטריל ג'ורנל", ארצות הברית נערכת לשחרורו של המרגל היהודי יונתן פולארד תוך שבועות או חודשים. גורם בממשל אובמה הבהיר כי למהלך אין קשר לזעם הישראלי עם הסכם הגרעין (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הפגנה למען פולארד (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

לפי דיווח שפורסם בסוף השבוע ב"וול סטריט ג'ורנל", עולה כי ממשל אובמה נערך לשחרורו של המרגל הישראלי יונתן פולארד, הכלוא בארצות הברית מזה 30 שנה. לפי הדיווח, גורמים אמריקנים אמרו כי בכוונת ארה"ב לשחרר את פולארד תוך שבועות או חודשים. עם זאת, בבית הלבן הבהירו כי רק ועדת השחרורים תקבע לגבי שחרורו של המרגל.

בדיווח שהופיע כאמור ב"וול סטריט ג'ורנל" נאמר כי בארה"ב פועלים לכך שפולארד ישוחרר תוך שבועות, אולם גורמים אחרים העריכו כי התהליך עלול להימשך על פני מספר חודשים. גורמים בממשל אובמה, כך לפי הדיווח, הכחישו כל קשר בין ההחלטה כביכול לשחרר את פולארד - לזעם הישראלי כנגד החתימה על הסכם הגרעין עם איראן.

אליסטר בסקי, דובר במועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אמר כי "המעמד של פולארד ייקבע על ידי ועדת השחרור על תנאי, על-פי הנוהל הנהוג. בשום אופן לא קיים קשר בין המעמד של פולארד לבין שיקול של מדיניות חוץ". במשרד המשפטים האמריקני אמרו מנגד כי על פולארד לסיים לרצות את עונשו עד תומו.

בכירים ישראלים אמרו כי במסגרת ההיערכות לשחרורו, "נערך לפולארד לפני שלושה שבועות שימוע בכלא. אין שום מעורבות של הממשל האמריקני או הישראלי, זה הליך משפטי רגיל".

יונתן פולארד בן ה-61, שימש כמנתח נתוני מודיעין בצי האמריקני וריגל עבור ישראל. בשנת 1985 ניסה פולארד יחד עם אשתו למצוא מקלט בשגרירות בוושינגטון, אך בשגרירות סירבו להכניסם לבניין והם נעצרו על ידי סוכני ה-FBI שחיכו לשניים בקרבת מקום. רעייתו של פולארד נידונה לחמש שנות מאסר וג'ונתן פולארד לעונש של מאסר עולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר