מלחמת ההקצאות בבני ברק

קורת רוח ותקווה ב'דגל התורה': ביהמ"ש דחה ערעור העירייה

המלחמה על ההקצאות בעיריית בני ברק מגיעה לישורת סופית אך ב'דגל התורה' מביעים תקווה לסעד משפטי לאחר שביהמ"ש דחה ערעור של העירייה נגד צו מניעה שהוציא בנושא ההקצאות (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש העיר חנוך זייברט (צילום: סטודיו דוד זר)

סוגיית ההקצאות של השטחים הציבוריים האחרונים בעיר בני ברק מגיעה לישורת הסופית וגורמת שוב למתח רב במסדרונות העירייה בין סיעת "אגודת ישראל" בראשות ראש העיר חנוך זייברט לבין סיעת "דגל התורה".

מחד עומד ראש העיר חנוך זייברט ומקורביו הנחושים בדעתם להעביר את ההקצאות בכל מחיר, ומנגד בדגל התורה טוענים כי התוכנית של ראש העיר היא ממש "שוד קרקעות". לדבריהם: "חבל שהוא הולך בדורסנות שלא הייתה בעיר כבר זמן רב, מי שלא יודע לשבת על שולחן ולפתור את הבעיות ולמנוע חילול ד' הוא בבעיה". מנגד באגודת ישראל שבים ומבהירים כי התוכנית תעבור במועצת העיר ברוב מוחץ.

בסוף השבוע שעבר הגיעה הסוגיה בצורה תקדימית לראשונה למגרש המשפטי. מדובר על ערעור שהגיש הרב יצחק ברוורמן השייך למגזר הליטאי כתוצאה מכך שהעירייה מתכוונת להוציא את מוסדותיו מהשטח עירוני בו הן הוקמו על ידו בשנים האחרונות.

בדגל התורה מבהירים כי אין המדובר עדיין במלחמה המשפטית הרשמית בין הצדדים ומדגישים כי הרב ברוורמן פעל על דעתו האישית אולם נדמה כי מדובר באבן בוחן ראשונה להתייחסותו של בית המשפט לסוגיה.

בעוד באגודת ישראל מסתמכים על אישור ההקצאות במועצת העיר, בסיעה הליטאית "בונים" על ערעורים אינסופיים בעתירות שיוגשו כנגד האפלייה ואי השוויון בבית המשפט מה ש"יתקע" את התהליך לשנים רבות ואולי אף ידחה אותו לגמרי.

אם להסתמך על התוצאה המשפטית שהושגה בסוף השבוע נדמה כי יש להם על מה לסמוך.

כאמור מדובר על מתחם ציבורי ענק ברחוב הקישון אותו ייעדה העירייה להקמת מוסדות חינוך רבים כאשר לפי התכנון יועברו מוסדות מתוך העיר למתחם הקישון. למקום כבר אושרה תוכנית מסודרת ואף הושג תקציב לכיתות חינוך ממשרד החינוך, אלא שכאמור "נשכחה" בעייה קטנה.

העובדה שמוסדות שער התלמוד בראשות הרב ברוורמן הנמצאים במקום הוציאו צו מניעה על פינוי השטח.

ביום חמישי האחרון התייצבו בבית המשפט בכירים בעירייה יחד עם היועץ המשפטי עו"ד פרנקל מטעם העירייה בניסיון לערער על צו המניעה, אולם לאכזבתם בית המשפט דחה מכל את בקשת העירייה והודיע לצדדים כי הוא ממליץ להתחיל בהליך גישור שיגרום אמנם בתוצאה של דבר לפינוי המוסדות אולם עליו להיעשות בהסכמת הצדדים ובאם לא כן החשש שהתהליך יימשך מספר שנים.

בסיעה הליטאית גרמה ההחלטה לקורת רוח שם משערים כי הדחייה המשפטית מסייעת לטענתם ומוכיחה כי אם על שטח אחד יקח כמה שנים להגיע עליו להחלטה הרי שבנושא ההקצאות באופן כללי אין ספק כי כפי הנראה כעת כל עוד ראש העיר לא ישב על שולחן אחד יחד עם דגל התורה הרי שאישור ההקצאות ירחק וידחה לזמן רב ואלי אף בכלל לא בקדנציה הנוכחית.

ובתוך כך יום שלישי שעבר, ה' באב, היה התאריך האחרון להגשת בקשות להקצאות בעירייה, בהגשת הבקשות נראו מכל הזרמים כאשר גם אנשי דגל התורה הגישו בקשות להקצאות, וזאת כדי להיות ערוכים לכל התרחשות במידה ובאם בסוף ישבו הצדדים לצד שולחן אחד ויגיעו להסכמות הרי שתיפתר סוגיית ההקצאות ולא יצטרכו להגיש את הכל מחדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר