הנער מסרב לקבל טיפולים, העסקנים התגייסו

משי זהב: "נפשר בין הצדדים, המשפחה רוצה שידברו איתה"

לאור התעקשותו של הנער החרדי לקבל טיפולים בכפייה, התגייסו עסקנים, אנשי תקשורת ומוזיקאים כדי לסייע למשפחה. הבוקר, פגישה בין הרב יצחק דוד גרוסמן לסגן מנהל בית החולים (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בית החולים רמב"ם, ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)

פרסום ראשון: לאחר התכתשות בין הצדדים, מספר רבנים, ראשי ארגוני ההצלה, אנשי תקשורת, משפטנים, מוזיקאים ואישי ציבור ביוזמת קבוצת "הקואליציה" התגייסו כדי לסייע לנער החרדי החולה בסרטן שאושפז בכפייה בבית החולים רמב"ם בחיפה כדי לקבל טיפולים ומשפחתו, לבין המשטרה, הפרקליטות ובית החולים.

הקבוצה פועלת לארגן משלחת של רבנים ואנשי ציבור שיפגשו עם הנער ומשפחתו, אנשי משרד הבריאות ורופאי ביה"ח רמב"ם, כדי להביא לסיומה של הפרשה העגומה על הצד הטוב ביותר.

יו"ר זק"א יהודה משי זהב שהוביל את ההתערבות בניסיון לפשר בין הצדדים מסביר בשיחה עם "כיכר השבת" כי לעת עתה שני הצדדים ניסו לחסום את המהלכים של הצד השני באמצעות עתירות לבית משפט אך לא היה ביניהם "שיח בריא" כלשונו "ומעתה", הוא אומר, "אני אנסה לפשר ביניהם בכדי שיגיעו להסכמה".

"אף אחד לא דיבר עם המשפחה והסביר להם את הנושא", הוא קובל, "הם רק רוצים שידברו איתם".

כאמור, ביוזמת הקבוצה תיערך הבוקר פגישה בין הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, שנרתם לסיפור לבין סגן מנהל בית החולים רמב"ם, במטרה להגיע להידברות בין הצדדים. בנוסף, גייסה הקבוצה את מעורבותם של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הרווחה חיים כץ.

מנהל "הקואליציה" משה פרידמן אומר ל"כיכר השבת": "אשרינו שזכינו, אני מאוד מקווה שנצליח להגיע להבנות בין הצדדים לטובת הילד ומשפחתו".

עו"ד אפרים דמרי המייצג את המשפחה אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי בית החולים רמב"ם הגיש בקשה לבית המשפט שיורה על העברת הילד למחלקת הטיפול בכפייה בבית החולים שניידר בפתח תקווה, אלא שיו"ר זק"א מעדכן כי לעת עתה בפעילותו הבקשה הוקפאה.

"לפני כשנה וחצי הילד חלה בסרטן הדם. המשפחה פנתה לרב פירר שהפנה אותם לרופא שנתן חוות דעת מנומקת שהילד צריך לעבור סדרת טיפולים אחרת מכימותרפיה. רשויות הרווחה התערבו והביאו חוות דעת נגדית ובית המשפט החליט שעל הילד לעבור את הטיפול בכפייה", מספר עו"ד דמרי.

הפרקליט הוסיף כי "הילד אכן עבר תחילה את הטיפולים לפני כשנה והטיפול הצליח אך לאחר שבועיים המחלה חזרה. לאחר מכן עבר טיפול נוסף ושוב המחלה חזרה. לפני כחודש וחצי התחיל הילד טיפול נוסף שבמסגרתו קיבל מנה גדושה של טיפול שבעקבותיה איבד את הכרתו ואושפז במחלקה לטיפול נמרץ בין חיים למוות".

"אחרי שמצבו התייצב הוא אמר עד כאן. אני כמעט מתתי. אני מבקש להפסיק את הטיפול - אתם לא מתחשבים בי. אתם מאיימים עלי", הוסיף.

הפרקליט מקווה כי לבסוף דעתם תתקבל והילד לא יעבור את הטיפול שביקשו מטעם הרווחה אלא את זה שרופאו הציע.

לאור המאבק של הילד ומשפחתו צפוייה להיערך היום (שני) בשעה 18:00 מחוץ לבית החולים רמב"ם בחיפה בו הנער מאושפז הפגנה נגד הטיפולים בכפייה.

אמש פרסמה משפחתו של הנער סרטון בו הוא קורא להפגין נגד הטיפול באזיקים בבית החולים רמב"ם בחיפה ומבקש "למות בכבוד". כשגבו למצלמה, אומר הנער בסרטון שפורסם בחדשות 2: "עם ישראל היקרים, אני מבקש מכל מי שיכול לבוא להפגין כאן בכניסה לבית החולים רמב"ם בחיפה לגבי הטיפול בכפייה שרוצים לעשות לי".

"אני מבקש שכל מי שיש לו אפשרות לבוא, שיבוא ויפגין כאן - שלא יתנו לי טיפול כפייתי באזיקים. גם אם אני צריך למות, תנו לי למות בכבוד - זו כל הבקשה שלי", אומר הנער.

מבית החולים רמב"ם בחיפה נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי הנער מטופל על ידם כבר למעלה משנה: "תוך השקעת זמן ואנרגיה בלתי נדלים של כל הגורמים בבית החולים, על מנת להציל את חייו, כולל פניות חוזרות לרשויות הרווחה ובית המשפט.

"מדובר בנער החולה במחלה אונקולוגית בת טיפול, בתנאי שהמשפחה תשתף פעולה ותביא את הקטין לטיפולים. מכיוון שגם הורי הנער המשמשים אפוטרופוסים על פי דין, וגם הנער עצמו, לא משתפים פעולה עם הצוות הרפואי, ונשמעים לעצתם הבלתי מקצועית של גורמים אחרים, התערבו רשויות הרווחה והחוק, ובצו בית משפט חויבה משפחתו להביאו לטיפול.

"בית חולים אינו בית מעצר - האחריות על השהייה של קטין בבית חולים לקבל טיפולים היא של הוריו. כל זמן שבית משפט לא הורה למשטרה לוודא שמטופל נשאר באשפוז, אין לנו שום אפשרות למנוע בכח יציאה של נער בן 16 שנמצא בהשגחת הוריו – מבית החולים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר