ליצמן מפתיע: קנאביס רפואי ימכר בבתי מרקחת

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, הפתיע היום בדיון בוועדת הסמים של הכנסת, כשהודיע כי משרדו יאפשר מכירת קנאביס רפואי בבתי מרקחת. זנדברג: "זאת בשורה עצומה וענקית" (חדשות, בריאות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
קנאביס (צילום: שאטרסטוק)

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) לא מפסיק להפתיע. הבוקר (שני), במהלך דיון בוועדת הסמים בכנסת הודיע ליצמן לנוכחים כי הקנאביס הרפואי יוכל להימכר בבתי המרקחת ורופאים מומחים לעניין יורשו לתת מרשם לקנאביס רפואי.

ליצמן הסביר את עמדתו החדשנית ואמר כי גם כיום בבתי המרקחת ניתנות תרופות כמו מורפיום הנחשבות לסמים אז גם בחלוקת קנאביס ייעשה סדר דומה. ליצמן הבטיח כי ייעשה מאמץ להקפיד שהדבר לא יזלוג חלילה. יהיה רישום ונפקח על כך וזה יפעל בדיוק כמו תרופות אמר סגן שר הבריאות. בהמשך הדיון ליצמן אף הצהיר כי יעשה כל מאמץ להוריד את המחיר של הקאנביס לילדים חולי אפילפסיה.

לדבריו, "יש גם היום בתי מרקחת נותנים כל מיני תרופת אחרות כמו סמים כמו מורפיום, אז יש סדר וגם בזה נעשה סדר. יהיה רישום ונפקח על זה אבל זה יהיה בסטנדרט כמו תרופה. כרגע אנחנו נמצאים בבג"ץ בגלל נושא המגדלים ונוציא מכרז בנושא המגדלים ומקווה שנקבל את אישור בג"ץ".

יצויין כי ח״כ תמר זנדברג ממר"צ המכהנת כיו"ר הוועדה אמרה כי מדובר בבשורה עצומה וענקית. לראשונה מזה מספר שנים מאז שתחום הקנאביס נדחק והגיע למיצוי ומבוי סתום כעת המעבר לטיפול באמצעות רופאים זהו הישג גדול.

בהמשך הדיון הוסיף ליצמן, "שמעתי שהדברים שאמרתי עשו בלאגן בתקשורת. זה לא מעניין אותי, כי המצביעים שלי לא יודעים על זה". ח"כ שלי יחימוביץ' העירה בחיוך, כי במרצ צריכים להיות מודאגים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר