בתיווך רבנים

הנער הסכים לכימותרפיה: "הרב גרוסמן - הרב והחבר שלי"

לאחר שנעצר והובא לבית החולים בניגוד לרצונו, הנער החרדי בן ה-16 הסכים לקבל טיפול כימותרפי למחלת הסרטן ממנה הוא סובל. "מהיום הרב גרוסמן הוא גם הרב שלי וגם החבר", אמר הילד (ארץ)

הרב גרוסמן עם הילד (צילום: באדיבות המצלם)

לאחר שסירב במשך תקופה ארוכה לקבל טיפול כימותרפי נגד מחלת הסרטן, נעצר והובא לבית החולים בניגוד לרצונו, הנער החרדי בן ה-16 מהצפון הסכים לקבל את הטיפול, כך נמסר היום (שני) מבית החולים רמב"ם בחיפה. מי שגישר בין הצדדים היה הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק.

היום נערכה פגישה בת שעות ארוכות בין הנער ובני משפחתו לבין הרב הראשי של מגדל העמק, הגרי"ד גרוסמן, בסיומה התרצו הצדדים וסוכם כי הוא ישוב, ככל הנראה כבר מחר, לקבל את הטיפולים בהסכמה.

הרב גרוסמן עם מרן הגר"ח, היום (באדיבות המצלם)

יו"ר זק"א יהודה משי זהב שהיה מעורב בגישור סיפר: "במשך כל שעות הלילה טיפלנו מול כל הגורמים, סגן שר הבריאות הרב ליצמן, שר הרווחה חיים כץ, המשפחה, עו"ד, המשטרה והפרקליטות".

"הבוקר נסענו אני, העסקן ישראל ירט והרב גרוסמן לבית החולים רמב"ם בחיפה", מספר משי זהב, "נפגשנו עם סגן מנהל ביה"ח ד"ר מיקי הלברטל, ועם הצוות הרפואי של המחלקה האונקולוגית. משם נכנסנו לילד, במשך שעה ארוכה הרב גרוסמן ישב איתו וחיזק אותו, כשהילד מתרפק על הרב בבכי תמרורים והרב מחבק אותו כמו אב לבנו".

(צילום: ישראל ירט)

משי זהב מספר כי "הסיכום היה: 'עשה לך רב וקנה לך חבר', שמהיום הרב גרוסמן הוא גם הרב של הילד וגם החבר". לדבריו: "הוחלט על מהלך מסוים, אני טפלתי מול המשטרה והפרקליטות לקבל הסכמתם למהלך. הרב גרוסמן נסע לטבריה, ישב עם ההורים במשך שלוש שעות, משם למקובל הרב דב קוק בטבריה. אחרי דין ודברים, לפעמים גם טעונים, נתן הרב קוק מכתב למשפחה שמה שהרב גרוסמן יפסוק זה קדוש, אבל בתנאי שמרן רבי חיים קנייבסקי יאשר זאת".

(צילום: ישראל ירט)

"הרב גרוסמן המשיך לבני ברק לביתו של מרן הגר"ח. שנתן את הסכמתו ופסק שהילד חייב לקבל טיפול. המשפחה ובית החולים עודכנו, ובעז"ה הילד יתחיל לקבל טיפול מסודר תוך כדי חיבוק ותמיכה מכל הגורמים". סיים משי זהב.

כפי שפרסמנו הבוקר, לאחר ההתכתשות בין הצדדים, מספר רבנים, ראשי ארגוני ההצלה, אנשי תקשורת, משפטנים, מוזיקאים ואישי ציבור ביוזמת קבוצת "הקואליציה" התגייסו כדי לסייע לנער החרדי החולה בסרטן שאושפז בכפייה בבית החולים רמב"ם בחיפה כדי לקבל טיפולים ומשפחתו, לבין המשטרה, הפרקליטות ובית החולים.

הקבוצה פעלה לארגן משלחת של רבנים ואנשי ציבור שיפגשו עם הנער ומשפחתו, אנשי משרד הבריאות ורופאי ביה"ח רמב"ם, כדי להביא לסיומה של הפרשה העגומה על הצד הטוב ביותר.

כזכור, הנער בן ה-16 נמלט מהטיפול והוחזר לבית החולים בצו בית משפט. הוא ומשפחתו ניסו להילחם בצו ואתמול אף פרסמו סרטון בו קרא הנער לבוא ולהפגין מחוץ לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם אושפז, נגד אשפוזו בכפייה.

"עם ישראל היקרים, אני מבקש מכל מי שיכול לבוא להפגין כאן בכניסה לבית החולים רמב"ם בחיפה לגבי הטיפול בכפייה שרוצים לעשות לי", אמר אתמול הנער בסרטון כשגבו למצלמה.

"אני מבקש שכל מי שיש לו אפשרות לבוא, שיבוא ויפגין כאן - שלא יתנו לי טיפול כפייתי באזיקים. גם אם אני צריך למות, תנו לי למות בכבוד - זו כל הבקשה שלי". כאמור, היום הסכים הנער לקבל את הטיפול, אותו יחל כבר מחר.

שמו של הילד לתפילה: אוראל בן חגית לרפואה שלימה בתוך שאר חולי עם ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר