ביצעת עבירת תנועה? לא בטוח שתקבל ויזה לארה"ב

בשנים האחרונות החליטו הרשויות בארה"ב להחמיר את הקריטריונים לקבלת ויזה. כעת מתברר כי גם עבר תעבורתי בעייתי עלול להכשיל את הניסיון לקבל ויזה (חדשות, רכב)

שרון מנדל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בשנים האחרונות החליטו הרשויות בארה"ב להחמיר את הקריטריונים לקבלת ויזה למדינה. כעת מתברר כי גם עבר תעבורתי בעייתי עלול להכשיל את הניסיון לקבל ויזה.

עם זאת, עברייני תנועה שביצעו עבירות תנועה קלות לא אמורים להיתקל בבעיות מיוחדות, אך עברייני תנועה כבדים עלולים שלא לקבל ויזה לארה"ב. לדברי עו"ד צבי קן תור, מומחה לדיני אשרות כניסה ויו"ר ועדת הוויזות בלשכת המסחר ישראל – ארה"ב" במהלך השנה האחרונה, נתקלנו בלא מעט מקרים בהם הסירוב למתן הויזה התבסס במידה בלתי מבוטלת גם על הפרופיל הפלילי התעבורתי של המבקש. במקרים אלו, אין מדובר על מבקש שגיליון הרשעותיו כולל מספר עבירות תנועה קלות, אלא על עברייני תנועה סדרתיים שגיליון הרשעותיהם מוכתם".

וכיצד יודעת שגרירות ארה"ב את היסטוריית הרשעותיו התחבורתיות של המבקש? עו"ד קן תור מסביר כי "בתום ראיון פרונטלי, מבצעת הקונסוליה תהליך בדיקה בטרם הנפקת הויזה, ובכלל זה מבוצעת גם בירור מנהלי שכולל בין היתר את הרשעותיו הפליליות של המבקש. הקונסוליה מקבלת באופן ישיר מהרשויות הרלוונטיות בישראל את כל המידע הנדרש לה על מנת לבסס את החלטתה כך שלחלוטין אין כל טעם להסתיר ממנה מידע או להשיב על שאלותיה באופן שאינו משקף את פני המציאות".

הקשחת הקריטריונים של ארה"ב בסוגיה מגיעה על רקע המאבק בתופעת הנהיגה תחת השפעת אלכוהול. לפני מספר חודשים אמר שר התחבורה האמריקני כי נהיגה תחת השפעת אלכוהול גובה מידי שנה חיים של לא פחות מ-10,000 בני אדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר