ראיון ל"כיכר השבת"

הרופא שטיפל בנער החרדי: מקווים שההסכמה תחזיק מעמד

ד"ר מיקי הלברטל, סגן מנהל בית החולים רמב"ם שטיפל בנער בן ה-16 שנמלט מטיפולים כימותרפיים, מקווה כי הסכמתו כעת לטיפול תחזיק מעמד: "טיפול בכפייה במשך שנתיים - לא בר ביצוע" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב גרוסמן והנער, היום (צילום: באדיבות המצלם)

הנער החרדי בן ה-16 מהצפון הסכים אמנם הערב (שני) לקבל טיפול כימותרפי, אך בבית החולים סקפטיים לגבי הסכמתו. רופא שטיפל בנער בבית החולים טוען כי המשפחה כבר נתנה בעבר הסכמה - אולם לבסוף הטיפול לא יצא לפועל.

סגן מנהל בית החולים, ד"ר מיקי הלברטל, שטיפל בילד, אומר הערב בשיחה עם"כיכר השבת" כי: "אנחנו מאוד מעוניינים לטפל בו (בילד. צ.ג). עד היום הוא ומשפחתו לא שיתפו פעולה ולכן עדיין מעורבים משרד הרווחה ובית המשפט. בעקבות כך שמדובר בטיפולים ממושכים אנחנו לא רוצים לבצע אותם תחת כפייה".

הערב כאמור דווח כי הצדדים הגיעו להסכמה וכי הילד נאות לקבל את הטיפול ללא כפייה וזאת לאור התערבותו של הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק.

ד"ר הלברטל אומר כי "נכון לעכשיו אנחנו מאוד מקווים שבהתערבות גורמים דתיים בהם הרב גרוסמן, הצליחו לשכנע את ההורים לקבל את הטיפול ואנחנו מקווים לראות זאת". עם זאת הוא מתייחס לחשש כי המשפחה תחזור בה מההסכמה ואומר כי: "אנחנו בודקים כיצד להתמודד עם המצב. הסטטוס כרגע שמדובר בקטין שמסרב לקבל טיפול רפואי. ידינו כבולות ולכן אנחנו צריכים לדעת משפטית מה לעשות ומה לא".

"היות והתהליך נמשך למעלה משנה ומשרד הרווחה מעורב טרם הגעתו לבית החולים, בית המשפט כפה עליו את הטיפול. אבל כל עוד הוא לא הסכים אנחנו מתקשים ליישם את ההחלטה", הוסיף, "אנחנו במדינת חוק ונעשה כמו שבית המשפט יאמר. העמדה שלנו - טיפול בכפייה במצב כזה שאמור להימשך שנתיים - לא בר ביצוע".

לדבריו, הטיפול הכימותרפי יכול להציל את חייו. "אם לא יטפלו בו הוא ימות. איני יכול לומר במאה אחוז שאם יעבור את הטיפול הוא יחיה, בשפה הרפואית יש לו בין 40 ל-50% להינצל במידה ויעבור את הטיפול. אם לא יש לו אפס סיכוי לחיות".

כזכור, הנער בן ה-16 נמלט מהטיפול והוחזר לבית החולים בצו בית משפט. הוא ומשפחתו ניסו להילחם בצו ואתמול אף פרסמו סרטון בו קרא הנער לבוא ולהפגין מחוץ לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם אושפז, נגד אשפוזו בכפייה. "עם ישראל היקרים, אני מבקש מכל מי שיכול לבוא להפגין כאן בכניסה לבית החולים רמב"ם בחיפה לגבי הטיפול בכפייה שרוצים לעשות לי", אמר אתמול הנער בסרטון כשגבו למצלמה.

"אני מבקש שכל מי שיש לו אפשרות לבוא, שיבוא ויפגין כאן - שלא יתנו לי טיפול כפייתי באזיקים. גם אם אני צריך למות, תנו לי למות בכבוד - זו כל הבקשה שלי". כאמור, היום הסכים הנער לקבל את הטיפול, אותו יחל כבר מחר.

שמו של הילד לתפילה: אוראל בן חגית לרפואה שלימה בתוך שאר חולי עם ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר