הסכם הגרעין

מתיחות ביחסים: ג'ון קרי יגיע לביקור במזרח התיכון אך ידלג על ישראל

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, יגיע לביקור במזרח התיכון בנושא הסכם הגרעין אך ידלג על ישראל. במקביל, נשיא ארה"ב ברק אובמה טוען: "99% מהעולם סבורים שזה הסכם טוב" (חדשות)

(צילום: flickr / U.S. Department of State)

המתיחות ביחסי ישראל וארצות הברית נמשכת. מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, יגיע בשבוע הבא לביקור במזרח התיכון, אך ידלג על ישראל.

קרי יבקר במצרים ובמדינות המפרץ הפרסי, בכדי לשכנעם בנחיצות הסכם הגרעין עם איראן, וכן בנושא המלחמה בדאעש, אך מהלו"ז שלו נעדרת דווקא מדינת ישראל.

דובר מחלקת המדינה ג'ון קיריבי, ניסה להסביר את הצעד ואמר כי קרי "היה בקשר עם ראש הממשלה נתניהו פעמים רבות בשבועות האחרונים ודן עמו בהסכם. זה לא שאנחנו לא מקיימים קשר".

אולם, על פי הנתונים השיחה האחרונה בין השניים, הייתה ב-16 ביולי.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית ברק אובמה, אמר במהלך ביקורו באפריקה, כי "יש סיבה לכך ש-99% מהעולם סבור שזה הסכם טוב, זאת משום שמדובר בהסכם טוב. עדיין לא שמעתי על טיעון אחד עובדתי מהצד השני שמסביר אחרת".

בהתייחסו לדבריו של המועמד הרפובליקני, מייק האקבי, שטען כי אובאמה מוביל את ישראל למשרפות, אמר הנשיא: "הערותיו המסוימות של מר האקבי הן חלק מדפוס כללי שראינו מצדם של הרפובליקנים. זה היה מגוחך אם זה לא היה כל כך עצוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר