גל עלייה

200 עולים מצרפת נחתו בנתב"ג; מתחילת השנה עלו מעל ל-4000

יותר מ-200 עולים חדשים מצרפת נחתו הבוקר בנתב"ג, מאז תחילת השנה הגיעו מעל ל-4000 עולים וב-5 שנים האחרונות עלו כ-20 אלף איש. "ישראל הופכת להיות מגנט וגורם משיכה" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
העולים בשדה התעופה שארל דה גול (צילום: ג'רמי פורני)

גל עלייה מצרפת מגיע לישראל בעקבות מאמץ משותף של משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, לשמור על קצב העלייה הגבוה מצרפת ולהגביר את העלייה מרחבי העולם.

לפנות בוקר נחת בישראל מטוס נוסף ועליו 200 עולים חדשים.

בחמש השנים האחרונות הגיעו ארצה יותר מ- 20 אלף יהודים מצרפת, רובם צעירים ובעלי משפחות שנקלטו בכל רחבי הארץ. העיר המבוקשת על ידי העולים היא נתניה ואחריה, תל אביב- יפו, ירושלים, אשדוד ורעננה.

על פי נתוני משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית, מאז ראשית השנה הגיעו כ- 4260 איש מצרפת, גידול של 11% לעומת כ- 3,830 בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של 30% חל גם במספר המתעניינים בעלייה: בששת החודשים הראשונים של השנה נפתחו כ- 3160 תיקי עלייה במוקדי הסוכנות בצרפת לעומת כ- 2509 בתקופה המקבילה אשתקד וכ- 6150 נרשמו להשתתף בערבי מידע על עלייה, לעומת 4425 בחודשים המקבילים אשתקד.

שר העלייה והקליטה ח"כ זאב אלקין, אמר כי "המטוס הזה עם 200 עולים מצרפת, הוא אחד מיני רבים שנוחתים הקיץ הזה בישראל. כבר שנתיים ברצף אנחנו רואים גידול משמעותי של העלייה מצרפת".

"לכן המשרד והממשלה כולה פועלים בכל הכוח כדי להגביר את העלייה ולהקצות משאבים מיוחדים לשיפור מערך הקליטה. השנה אנחנו נערכים לקבל בישראל בין 30,000 ל- 35,000 עולים מכל העולם, מספר שיא בעשור האחרון", הוסיף.

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, ציין כי "בשנתיים האחרונות הרחיבה הסוכנות היהודית את פעילותה באירופה באופן משמעותי על מנת לתת מענה להתעניינות הגוברת של יהודי אירופה בעלייה לישראל".

לדבריו, "ישנו גל עלייה חסר תקדים ממדינות אירופה, שמסמל לא רק את כך שאירופה הופכת להיות מקום לא נוח ליהודים, אלא לא פחות חשוב מכך - שישראל הופכת להיות מגנט וגורם משיכה עבור היהודים שמעוניינים באיכות החיים היהודיים, בחופש, בביטחון אישי ובתחושה של שייכות למדינה שכל העתיד של העם היהודי תלוי בה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר