הישג דחוי

מתפשרים על חשבון הילדים: 50 שקלים יועברו לקופת חיסכון

'יהדות התורה' שחגגה על ההישג שבהחזרת קצבאות הילדים עומדת להתפשר על קצבאות קטנות בהרבה - 120 שקל בלבד, עם 50 שקלים שיישמרו כקופת חיסכון עד שהילד יגיע לגיל 18 (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ליצמן אצל הרבי מבעלזא, היום (צילום: באדיבות המצלם)

הישג דחוי: 'יהדות התורה' שחגגה על ההישג שבהחזרת קצבאות הילדים עומדת להתפשר על קצבאות קטנות בהרבה עם תוספת שתישמר כקופת חיסכון עד שהילד יגיע לגיל 18.

לפי הסיכום המתגבש עם האוצר, במקום להעניק קצבאות ילדים בסכום של 170 שקל לכל ילד מדי חודש, יוענקו קצבאות בגובה של כ-120 שקלים בלבד.

בנוסף, 50 שקלים יופקדו מדי חודש לכל ילד כקופת חיסכון אותה יוכל לפדות בהגיעו לגיל 18 בתנאים מסוימים, או בגיל 21 ללא מגבלות, כשעל פי ההערכה יצטבר לו עד אז סכום של כ-20-30 אלף שקלים לפי הריבית כיום.

ההצעה של האוצר לפתוח קופת חיסכון לילדים עד גיל 18 הגיעה כחלופה להחזרת קצבאות הילדים רטרואקטיבית כפי שסוכם עם 'יהדות התורה' בהסכמים הקואליציוניים.

בשעות הצהריים (שלישי) הגיע סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן אל מעונו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא על מנת לקבל את הכרעתו בנושא התוכנית החילופית של האוצר לממן קופת חיסכון לכל ילד זאת בהתאם לקיצוץ בתקציבי הילדים.

יצויין כי בתחילת הביקור נכנס ליצמן ביחד עם הרב הרשל פרקש מנכ"ל מרכז מוסדות בעלזא כאשר הרבי הודה לסגן השר על העשייה הרבה למען מוסדות בעלזא.

אמש הגיע מזכיר המועצת הרב מרדכי שטרן אל מעונם של האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה של סיעת אגודת ישראל והציג בפניהם את תוכנית האוצר.

ההערכה הינה שגדולי ישראל יאשרו את התוכנית ולפיכך ייפתר המשבר בין מפלגת יהדות התורה לראש הממשלה והחרדים יצביעו בעד תקציב המדינה כפי שיובא לאישור הממשלה בשבוע הבא.

יצוין עם זאת כי במסגרת ההבנות עם האוצר, תשלומי הישיבות כן יוחזרו רטרואקטיבית ממאי 2015.

גורמים חרדיים קובלים על הפשרה המסתמנת ותוהים: "אנשים היום לא גומרים את החודש, 50 שקלים נוספים לכל ילד מדי חודש יכולים לסייע להם למוצרי יסוד, מה ייתן להם החיסכון הזה. אדרבה, מי שלא צריך את התוספת הזו יוכל לחסוך את הכסף בעצמו".

בנוסף, מזהירים אותם גורמים כי קופת החיסכון הזו יכולה להתבטל בממשלה ללא המפלגות החרדיות או שממשלה כזו תוסיף כל מיני תנאים כדי לקבל את הכסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר