ההתקפלות של יהדות התורה

שר האוצר כחלון חוגג: "חיסכון של 18,000 שקל לכל ילד"

שר האוצר משה כחלון מתייחס להסכמות שהגיע עם ח"כ יעקב ליצמן באשר לקצבאות הילדים, שהתוספת שהובטחה תעבור לקופת חסכון ואומר כי מדובר ב"חיסכון של 18,000 שקל לכל ילד" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר האוצר משה כחלון (צילום: Emil Salman/POOL)

תקציב המדינה: שר האוצר משה כחלון מתייחס בצהריים (שלישי) להסכמות שהגיע עם ח"כ יעקב ליצמן באשר לקצבאות הילדים, שהתוספת לקצבאות תעבור לקופת חסכון שתועבר לאחר שהילד יגיע לגיל 18.

"חיסכון של 18,000 שקל לכל ילד. כחלק מהשינוי החברתי העמוק לו התחייבנו, אני שמח לבשר שסיכמנו עם חברינו לקואליציה על רפורמה משמעותית בחיסכון ארוך הטווח לילדים שלנו", כתב כחלון בעמוד הפייסבוק שלו.

לדבריו: "הילדים שלנו יגיעו לגיל 18 ויקבלו מתנה ראשונה מהמדינה - קופת חיסכון של 18 אלף שקל להתחלת החיים העצמאיים. מתנה חוצת מגזרים שלא מבדילה בין דת גזע ולאום".

לדברי שר האוצר: "הממשלה החדשה החליטה עם כינונה להגדיל באופן ניכר את קצבאות הילדים.זאת, כחלק ממדיניות רחבה של מלחמה בפערים החברתיים המתרחבים והוצאת ילדים ממעגל העוני. הגדלת קצבאות הילדים היא בבחינת יישום אחת ממסקנות הוועדה למלחמה בעוני שבראשה עמד חבר סיעת כולנו חה"כ אלי אללוף".

"לאחר דיונים מעמיקים עם חברינו לקואליציה, התקדמנו לעבר יישום המלצתה של הוועדה - הפניית חלק מקצבאות הילדים לאפיק של חיסכון ארוך טווח, שישמש את ילדינו בהגיעם לגיל 18", כותב בכחלון.

על המשא ומתן עם 'יהדות התורה' כתב כחלון: "מדובר בשינוי חברתי עמוק ומשמעותי, שאני גאה על הזכות ליישמו כשר אוצר במדינת ישראל. ההמלצה הנוכחית עדיין מחייבת הסכמה ואישור של חברי סגן השר ליצמן מיהדות התורה, אבל אני משוכנע כי השותפות שיצרנו, כזו שרואה את המהות שבמאבק לצדק חברתי, תוכיח את עצמה ותניב פירות".

"אסור לתת לגחמות פוליטיות להיעשות על גבם של ילדים. החתירה לצדק חברתי אינה מבחינה בין דת, צבע ולאום והילדים שלנו אינם שק חבטות לשם יצירת חיכוכים ואג'נדות", הוסיף השר.

כפי שדיווחנו מוקדם יותר, 'יהדות התורה' שחגגה על ההישג שבהחזרת קצבאות הילדים עומדת להתפשר על קצבאות קטנות בהרבה עם תוספת שתישמר כקופת חיסכון עד שהילד יגיע לגיל 18.

לפי הסיכום המתגבש עם האוצר, במקום להעניק קצבאות ילדים בסכום של 170 שקל לכל ילד מדי חודש, יוענקו קצבאות בגובה של כ-120 שקלים בלבד.

בנוסף, 50 שקלים יופקדו מדי חודש לכל ילד כקופת חיסכון אותה יוכל לפדות בהגיעו לגיל 18 בתנאים מסוימים, או בגיל 21 ללא מגבלות, כשעל פי ההערכה יצטבר לו עד אז סכום של כ-20-30 אלף שקלים לפי הריבית כיום.

ההצעה של האוצר לפתוח קופת חיסכון לילדים עד גיל 18 הגיעה כחלופה להחזרת קצבאות הילדים רטרואקטיבית כפי שסוכם עם 'יהדות התורה' בהסכמים הקואליציוניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר