"זו גרמניה, חחחח"

פליטת הפה האנטישמית של נשיאת ארגנטינה כריסטינה קירשנר

בביקור עם שר יהודי במרפאת שיניים, נשיאת ארגנטינה כריסטינה קירשנר בחרה לומר את הדברים הבאים: "זו גרמניה, הם גרמנים. הם עשו נסיונות... הרבה" וחייכה. בקהילה היהודית זועמים (מהעולם)

(צילום תמונה: Maximus0970, CC BY 2.0. וידאו: VistoEnArgentina - יוטיוב)

נשיאת ארגנטינה כריסטינה קירשנר מצליחה שוב להרגיז את הקהילה היהודית עם פליטת פה מקוממת במיוחד. בקטע שחשף חורחה לנאטה (Jorge Lanata), מגיש תכנית תחקירים, נראית אמירה אנטישמית של קירשינר, במהלך ביקור שערכה בשבוע שעבר במרפאת שיניים בריו גאז'גוס.

כריסטינה קירשנר ביקרה במרפאה יחד עם שר הכלכלה היהודי אקסל קיסילוף והתייחסה למכונה לייצור שיניים שהוצגה במרפאה. בקטע שפורסם היא נראית מחייכת לעברו של קיסילוף ואומרת כי "זה גרמניה... הם גרמנים... הם כבר עשו נסיונות... עשו הרבה נסיונות".

מגיש תכנית התחקירים שחשף את הקטע אמר כי הוא רוצה להאמין שקירשנר "לא הבינה את חומרת הדברים שאמרה". לדבריו, "להשתמש בביטוי כזה - זה לא הולם".

לפי הדיווח בערוץ 10, מוקדם יותר החודש קירשנר ציטטה את המחזה "הסוחר מוונציה" של וויליאם שייקספיר, בו מוצגת אחת הדמויות, סוחר יהודי ונוכל, בצורה אנטישמית.

קירשנר אמרה לילדי בית ספר כי המצוקה הכלכלית של ארגנטינה תהיה מובנת לאחר קריאתו של המחזה. אם לא די בכך, היא הוסיפה כי "מוצצי דם זכו לחיי נצח בספרות הגדולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר