בית אל: עימותים בין כוחות הביטחון למתנחלים

בשעות הצהריים התחדשו העימותים בין כוחות הביטחון לבין מתנחלים ביישוב בית אל, זאת על רקע ההוראה של שר הביטחון לפנות את "בתי דריינוף". בנט: "לא ניתן לזה יד". צפו (בארץ)

בית אל, היום (צילום: נתי שוחט, פלאש 90. וידאו: עפר מאיר - ynet)

בשעות הצהריים (שלישי) התחדשו העימותים בין כוחות הביטחון לבין מתנחלים ביישוב בית אל, זאת על רקע ההוראה של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון לפנות את "בתי דריינוף".

המהומות התחדשו לאחר שלפנות בוקר השתלטו כוחות הביטחון על המבנים ופינו מאות פעילי ימין ששהו במקום. כאמור, בשעות הצהריים נשכבו מספר מפגינים מול כלי הרכב של מג"ב וצעקו "נלחמים על ארץ ישראל". שלושה מפגינים עוכבו לחקירה.

למקום הגיעו, בין השאר, שר החינוך נפתלי בנט, חברי הכנסת מוטי יוגב ואורן חזן, והשר לשעבר ויו"ר "יחד" אלי ישי.
השר נפתלי בנט תקף את שר הביטחון יעלון ואמר כי "שר הביטחון נגרר למחוזות קיצוניים ומתסיסים". בנט נאם בפני הנוכחים מגג המכולת ביישוב: "תושבי בית אל היקרים, אני אוהב אתכם. במהלך הלילה נעשה פה מעשה פזיז, קיצוני ובעיקר מיותר, מעשה שלא תואם את רוח הממשלה שאנחנו חברים בה. אנחנו לא ניתן לזה יד. לפנות בוקר שוחחתי עם ראש הממשלה. דרשתי שבמהלך היום ממשלת ישראל תתן הודעה רשמית לבג"ץ שהיא מתנגדת להריסת בתים, ואנחנו עוקבים כרגע אחרי ביצוע ההוראה".

בנט הוסיף, "בחודשים האחרונים אנחנו עדים לגל טרור והתשובה לטרור היא התיישבות, לא פחדנות. אתם, אחים שלי, ממשיכים את הדרך. אנחנו יודעים שארץ ישראל נקנית בייסורים".

מיד לאחר נאומו חודשה המהומה במקום כשהמתנחלים ניסו לפרוץ לבנייני דריינוף והתעמתו עם השוטרים.

במקביל, פג תוקף האולטימטום שהציבה מערכת הביטחון למאות מתנחלים ופעילי ימין שהגיעו במהלך הלילה לשטח היישוב שא-נור בצפון השומרון. על המתנחלים היה לפנות את המקום עד השעה 14:00, אחרת ייתכן פינוי שיכלול גם שימוש בכוח. עם זאת, נראה שהמתנחלים לא נכנעים ומשפחות שלמות נמצאות במקום מאז שעות הבוקר, זאת כפעולת תגובה להשתלטות בבית אל, והן דורשות מכוחות הביטחון והממשלה לאפשר לחדש את ההתיישבות במקום לאחר עשור.

שר הביטחון יעלון כתב בחשבון הטוויטר שלו: "פעלתי ואני פועל למען ההתיישבות ביו"ש, כולל בבית אל, והרוב השפוי והממלכתי שם יודע זאת. אך מי שחושב שאפר את החוק - טועה! לא אתן ידי להפקרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר