"החוק הנורבגי" אושר לקריאה שנייה ושלישית

ועדת חוקה חוק ומשפט אישרה הערב לקריאה שנייה ושלישית את החוק הנורבגי שמאפשר לשרים וסגני שרים להתפטר מהכנסת אך להמשיך לכהן בתפקיד - ולהכניס במקומם חברי כנסת חדשים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
בקרוב ח"כים חדשים במליאה? (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

ועדת חוקה חוק ומשפט אישרה הערב (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית את החוק הנורבגי שמאפשר לשרים וסגני שרים להתפטר מהכנסת אך להמשיך לכהן בתפקיד - ולהכניס במקומם חברי כנסת חדשים. החוק אושר בוועדה לאחר דיון שארך שעות, ובו חברי הכנסת מהאופוזיציה השתמשו בהתייעצות סיעתית רביזיה, וטענת נושא חדש, בניסיון למשוך את הדיון.

לפי ההצעה, שר או סגן שר אחד מכל סיעה יוכל להתפטר מהכנסת, ובמקומו יכנס לכנסת הבא בתור מסיעתו. עוד מוצע כי שר או סגן שר, יוכלו להתחלף עם חבריהם לסיעה במשך תקופת ההתפטרות מהכנסת. בתקופת החילופין, חבר הכנסת הבא בתור ימשיך לכהן כחבר כנסת.

במהלך הדיון שנערך בשעות הבוקר, הקואליציה דחתה 79 ההסתייגויות שהגישו חברי הכנסת על הצעת החוק. אך קיבלה שלוש הסתייגויות.

ההסתייגות הראשונה שהתקבלה, הוגשה ע"י ח"כ דוד אמסלם. לפיה, בשונה מהצע"הח המקורית שאפשרה לשר אחד להתפטר רק בסיעות המונות עד 12 ח"כים, קובעת ההצעה שגם שרים מסיעה המונה יותר מ-12 ח"כים, יוכלו להתפטר מהכנסת.

עוד קבעה ההצעה, כי בסיעה המונה מעל 12 ח"כים, יוכלו להתפטר שלושה שרים. ח"כ יואב בן צור ביקש לערוך רביזיה על קבלת ההסתייגות, ובהצבעה החוזרת הרביזיה התקבלה והנושא נפתח לדיון מחדש. בסוף הדיון, הוועדה החליטה שהצע"הח תחול על כל הסיעות באופן זהה, כך ששר אחד מכל סיעה יוכל להתפטר. יצוין, כי בדיון שנערך בבוקר, הוועדה דחתה הסתייגות זהה שהגישה ח"כ יעל גרמן.

ההסתייגות השנייה שהתקבלה, הוגשה ע"י ח"כ אורי מקלב. עפ"י הצעתו, שר וסגן שר שיתפטרו כתוצאה מחוק זה, ייהנו ממחצית תקציב קשר עם הבוחר, בדומה לחוק הנוהג היום על שרים.

ההסתייגות השלישית הוגשה ע"י ח"כ בני בגין זו ביקשה לקבוע ששרים לא יוכלו לחלק בניהם את תקופת ההתפטרות. בקשתו התקבלה ובדיון המחודש הצעתו הוסרה מהצע"הח. כן התקבלה הצעתו (בהסתייגות) להחיל את הצע"הח כהוראת שעה לכנסת הנוכחית בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר