יוצא לחופשי

יונתן פולארד: "מודה לאלפים ברחבי העולם על התפילות"

"מודה לאלפים בארה"ב, בישראל וברחבי העולם שסיפקו את שורשי התמיכה בשחרורי בתפילות", כך מסר יונתן פולארד, המרגל היהודי אמריקני שישתחרר מהכלא האמריקני לאחר 30 שנה (בעולם)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר 30 שנה, יונתן פולארד, המרגל היהודי אמריקני שכלוא בארה"ב בעוון ריגול למען ישראל, ישתחרר מהכלא בקרוב - יום שישי, 20 בנובמבר, ערב פרשת "ויצא". "ג'ונתן מבקש להודות לאלפים בארצות הברית, בישראל וברחבי העולם", כך מסר הערב (שלישי) פרקליטו של פולארד בשמו.

בהודעה נמסר עוד כי יונתן מודה "לאנשים הרבים שסיפקו את שורשי התמיכה בשחרורו בעצרות, בשליחת מכתבים, בשיחות טלפון לנבחרי ציבור ובתפילות לשלומו".

"ג'ונתן מבקש להביע את הערכתו לכל פעולה שבוצעה עבורו, גדולה וקטנה", נמסר בשמו. "ג'ונתן מצפה לפגוש שוב את אשתו האהובה, אסתר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב עם אסתר פולארד, רעייתו של יונתן. "אחרי עשרות שנים של מאמצים סוף סוף יונתן פולארד ישתחרר מהכלא" אמר נתניהו. "לאורך תקופת מאסרו הקפדתי להעלות את נושא שחרורו בפגישותיי ושיחותיי עם ראשי הממשל האמריקני, ואנו מחכים לראות את יונתן פולארד יוצא מהכלא".

אן פולארד, אשתו לשעבר של יונתן שנעצרה יחד עמו וריצתה מאסר בפועל, אמרה לאתר "וואלה" לאחר ההודעה על שחרורו: "אני בשוק, אני מאוד מאושרת. אין לי מלים לתאר את ההרגשה. זה נס גדול".

"כששמעתי את הידיעה הייתי ברחוב ושמעתי את זה בחדשות. לא מגורם ממשלתי, לא ממשרד ראש הממשלה או המשפטים, וחבל" אמרה אן. לדבריה, "לא האמנתי שהוא יזכה לצדק, והפעם הוא קיבל צדק אחרי 30 שנה. אני מאוד מקווה שהוא יוכל להגיע לישראל, אני בודקת את זה עכשיו. יש סיכוי שזה לא יקרה".

"סוף סוף נעשה צדק. כשאראה אותו וחופשי אסתכל לו בעיניים אבין שהסיוט נגמר והחלום מתגשם. חיכיתי לזה כל החיים" אמרה אן לסיום.

השר נפתלי בנט אמר בתגובה: "עם ישראל אוהב אותך, אחינו יהונתן. הקרבת את ימי חייך בשליחות ישראל ולמען בטחון ישראל. 'ושבו בנים לגבולם'".

השרה איילת שקד, שדיווחה לראשונה על שחרורו של פולארד, אמרה: "שמחה עצומה. התבשרנו הערב על כך שבקרוב ממש נזכה לשמוח בשחרורו של יונתן פולארד מן הכלא האמריקאי. שלושים שנות סבל יגיעו לקיצן בנובמבר הקרוב - לא בזכות מידת החסד, אלא מתוך מידת הדין. לא בגלל ההסכם ההרסני של ארה"ב עם איראן, אלא בגלל מיצוי הדין".

שקד הוסיפה: "אני מאחלת לכל אומות העולם ולנו קודם כל, שנזכה לעוד שמחות שכאלו, ושנדע יותר לפעול על פי מידת החסד ולא על פי הדין היבש. "ופדויי ה' ישובון ובאו לציון ברינה". שמחים ומתרגשים בשחרורך, יונתן".

השרה מירי רגב אמרה בתגובה: "משימתנו העיקרית מול האמריקאים לדרוש שיפעילו כלפי פולארד את מידת החמלה ויאפשרו לו לצאת את שערי ארה"ב ובכך להגשים את חלומו לעלות למדינת ישראל".

"שמחתי לשמוע על שחרורו של ג'ונתן פולארד, עם זאת צריך לזכור ששחרורו של פולארד נעשה במועד שנקבע לו לאחר שריצה 30 שנות מאסר. פולארד היה אמור להשתחרר בתאריך 21 בנובמבר 2015. בפועל, הוא משתחרר יום לפני שבת. לצערי לא הופעלה כלפיו לא מידת הרחמים ולא מידת הצדק".

השר אורי אריאל הגיב לשחרור: "שהחינו והגיענו לזמן הזה. אחרי 30 שנה יותר מדי מגיע הרגע לו ייחלנו. אני מברך את יונתן ובני משפחתו על השחרור הקרב ובא ומצפה בכיליון עיניים לנחיתתו בישראל. נחכה לו באהבה עצומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר