הישג לליצמן

המועצת החסידית אישרה את המתווה החדש בקצבאות הילדים

מועצת גדולי התורה של "אגודת ישראל" אישרה את המתווה החדש של האוצר בקצבאות הילדים • הרבי מבעלזא: "תוכנית טובה" • ב'דגל התורה' עדיין חוששים מההצעה ל"תוכנית חיסכון" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ליצמן בדיון לילי עם מנכ"ל משרד רוה"מ ובכירי האוצר (באדיבות המצלם)

משבר התקציב: ביממה האחרונה הושגה פריצת דרך משמעותית בין אנשי ראש הממשלה ובכירי משרד האוצר לבין מפלגת "יהדות התורה" בדגש על סיעת "אגודת ישראל".

הצדדים אישרו באופן סופי את המתווה החדש של שילוב בין קצבאות הילדים ל"קופת חיסכון" כפי שהוצע על ידי משרד האוצר ובכך הוכרע כי "אגודת ישראל" תתמוך בתקציב המדינה שיוגש בשבוע הבא לאישור הממשלה.

יצויין כי התוכנית קיבלה אמש (שלישי) את אישורה של מועצת גדולי התורה של תנועת "אגודת ישראל" זאת לאחר שהמזכיר הרב מרדכי שטרן ערך בימים האחרונים סבב בין גדולי האדמו"רים והגיש לפניהם את התוכנית על כל סעיפיה.

בפגישה שערך סגן שר הבריאות יעקב ליצמן שהגיע באופן אישי אל מעונו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא על מנת להציע בפניו את עיקרי תוכנית האוצר, אישר זאת הרבי מבעלזא ואף אמר כי יש לשמור על ההסכמים הקואליציוניים וכי מדובר בתוכנית טובה שתסייע למצוקת ילדי ישראל.

סגן שר הבריאות הבהיר כי ההישג העיקרי של המפלגה הינו מניעת הקיצוץ בתקציבי הישיבות שישולם כולל רקרואקטיבית החל מתחילת השנה זאת בניגוד לכוונת האוצר מלכתחילה.

מנגד, ב'דגל התורה' מדווחים כי יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נועד אמש עם בכירי האוצר לדן בתקציב המדינה, כאשר במהלך הפגישה הוצגה בפניו ההצעה לפתיחת תוכנית חיסכון לכל ילד שתשחרר עבורו בהגיעו לגיל 18, כאשר התוכנית תופעל החל מ-2017, רטרואקטיבית.

ב"יתד נאמן" מדווח כי "גפני הביע חשש מפני ההצעה, והציג נימוקים רבים לחששותיו. בין היתר ציין כי הוא חושש בעתיד יתנו את השימוש בכסף לצורך מסויים של הילד בגיל 18, כמו למשל ללימודים, לתעסוקה וכו', ולא יאפשרו את שחרור הכסף לבחור בן ה-18 לכל צורך שיחפוץ בו ולא הגבל יעד כפי שכיום קור עם קצבאות הילדים המועברים להורים עבור הילדים וההורים הם שמליטים מה לעשות עם הכסף לפי שיקול דעתם הבלעדי".

בתגובה, מדווח 'יתד', הציעו ראשי האוצר לעגן את תוכנית החיסכון באמצעות סעיף בחוק הביטוח הלאומי שיבטיח כי הכסף יהיה בלתי מותנה ויועבר כפי שעוברים כיום כל קצבאות הביטוח הלאומי ללא הגבלת יעד ומטרה.

גפני הבהיר לראשי האוצר כי לא יסכים בשום אופן לקיצוץ כלשהו בכל התקציבים שהובטחו בהסכם הקואליציוני עם 'יהדות התורה' ואשר קשורים לנושאי חינוך ורווחה ושנועדו לתקן את העוולות והקיפוח של הממשלה הקודמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר