חשד: מנהלי חברת אירו-אסיה המייבאת שעוני 'רולקס' העלימו מס

בכירי חברת אירו אסיה, המייבאת את שעוני היוקרה "רולקס", נעצרו בחשד כי העלימו מס, כאשר זיפו מסמכים כביכול ייצאו שעונים בעסקאות הפטורות ממס כשבפועל השעונים שווקו בארץ (פלילים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שעון רולקס (צילום: נתי שוחט - פלאש90)

מנהליה הבכירים של חברת אירו אסיה, העוסקת ביבוא ובמכירת שעוני היוקרה – רולקס, חשודים כי העלימו הכנסות של עשרות מיליוני שקלים.

לפי החשד, החברה, באמצעות מנהליה, הציגה מצג שווא, לפיו בוצעו עסקאות יצוא של שעוני רולקס בגינן חל מע"מ בשיעור אפס. זאת בשעה שהשעונים נמכרו לישראלים בארץ והתשלום בגינם אף הוא בוצע בישראל ולכן מדובר בעסקאות מכירה החייבות במע"מ בשיעור מלא.

מחלקת חקירות מכס ומע"מ באר שבע, בשיתוף עם משרד מכס ומע"מ אילת, מכס נתב"ג ובסיוע חקירות מכס ומע"מ ירושלים מנהלים מזה מספר חודשים חקירה סמויה נגד החברה.

ביממה האחרונה הפכה החקירה לגלויה, נערכו חיפושים במשרדי החברה ובחנויות החברה הפרוסות ברחבי הארץ. חיפושים נערכו גם בבתיהם של דני פייזר מהרצליה, יו"ר והבעלים של החברה, נועם בורשטיין מרמת גן מנכ"ל החברה ואייל זמיר מרמת גן, סמנכ"ל החברה, השלושה אף נחקרו כמו גם מנהלי סניפים ועובדים בחברה. שלושת החשודים הודו בחקירתם בעבירות המיוחסות להם.

העלמת ההכנסות התאפשרה באמצעות הגשת דיווחים כוזבים, לפיהם לכאורה בוצע יצוא של שעוני רולקס, בגינו חל מע"מ בשיעור אפס ואף נרשמו בחשבונות הספק הפיקטיביים שמות בדויים של תושבי חוץ, שבחלק מהמקרים היו שמות של בתי מלון בחו"ל.

כאשר, הלכה למעשה, השעונים נמכרו ללקוחות ישראלים בארץ, התשלום בוצע בארץ ואף ניתנה אחריות על ידי החנויות בארץ, ולפיכך, בהתאם להוראות החוק הרי שמדובר בעסקאות החייבות במע"מ השיעור מלא.

השופטת עירית קויפמן מבית משפט השלום בבאר שבע הורתה על מעצרי בית של שלושת החשודים המרכזיים עד לשבוע הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר